مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۹ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کردند.

آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزارشد.

وی گفت: در سال جاری ۹ هزار و ۳۵۰ نفر در رشته‌های و مقاطع مختلف شرکت کردند که از این میان یک هزار و ۷۷۸ نفر زن و ۷ هزار و ۵۷۲ نفر را مردان تشکیل می‌دادند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال این آزمون علاوه برمشهد مقدس، در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه نیز برگزار شد افزود: تعداد داوطلبین خارج از شهر مشهد، یک هزار و ۴۳۵ نفر بوده که این موضوع نشان دهنده استقبال خوب مهندسان از این موضوع است.

وی گفت: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان روز ۲۱ اردیبهشت ماه می‌باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید، قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده و با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهدشد.

اخوان عبدالهیان افزود: در این دوره طبق نظر وزارت راه و شهرسازی برای کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی آزمونی برگزار نمی‌گردد.

رییس اداره نظام مهندسی گفت: ثبت‌نام این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است همچنین نتایج آزمون‌های تستی  اول مرداد از طریق وبسایت مذکور اعلام خواهد شد.
 
انتها پیام//ح.ص
 
 
برچسب ها: راه شهر سازی ، ازمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.