هجدهمين همايش آموزشي توجيهي مقررات ملي ساختمان ويژه پذيرفته شدگان ورود به حرفه مهندسي با حضور بیش از ٤٠٠ نفر از مهندسین ساختمان در مشهد برگزار شد.

برگزاری هجدهمين همايش آموزشي مقررات ملّي ساختمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مشاور سازمان نظام مهندسی مشهد در حاشیه این همایش درباره پروژه های ساختمانی در کشور گفت : سه نهاد ضوابط فني و اجرائي پروژه هاي ساختماني را كنترل مي‌كنند.

مهندس وكيلي ادامه داد: اين سه نهاد شامل سازمان برنامه و بودجه كه نشريات فني، آئين نامه و فهرست بهاء شرايط عمومي پيمان، سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي در خصوص كالاهاي تشويقي و اجباري و وزارت راه و شهرسازي نظارت عاليه و طراحي ، نظارت و اجرا را مديريت مي‌كنند.

وی با اشاره به روند انجام کار در مقررات ملی ساختمان اظهار کرد :گزارش نويسي، مباني ارائه خدمات مهندسي و نحوه طرح ارجاع كار براساس قوانین نطام مهندسی است و بر اساس این قواعد انجام کار الزامی است .

همچنين مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان، توضيحاتي را در خصوص فرآيند صدور پروانه اشتغال و خدمات الكترونيكي و سايت سازمان بيان نمود.

مدير آموزش سازمان نظام مهندسی نیز گفت: در اين دوره ها که در 7 رشته ساختماني و در صلاحيت‌هاي اجراء و نظارت، طراحي و محاسبات، رشته هاي عمران، معماري، مكانيك، برق، نقشه برداري، ترافيك و شهرسازي برگزار شد 7699 نفر قبول شدند.

در پايان این همایش  به نفرات اول هر رشته لوح تقدير اعطاء و مراسم تحليف و اتيان سوگند ورود به حرفه مهندسي نیز برگزار شد.

این همایش با همت سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در سالن آمفی تئاتر موسسه آموزش، علمي و كاربردي تحقیقات و مشاوره شهرداری های استان خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام// ن غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار