دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: پاسگاه ممتاز شمال غرب کشور در نزدیکی جنگل فندقلوی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

سید ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پاسگاه ممتاز شمال غرب کشور در نزدیکی جنگل فندقلوی اردبیل راه‌اندازی می‌شود که این پاسگاه‌ها یکی از مجهزترین پاسگاه‌های اردبیل بوده و نقش اساسی در کنترل و حفظ منابع طبیعی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: 19 پاسگاه ویژه منابع طبیعی در اردبیل راه‌اندازی شده که این پاسگاه‌ها نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به این که توسعه پایگاه‌های منابع طبیعی اولویت اساسی است افزود: 80 نفر عضو پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی هستند که با عنوان ضابطین قضائی خاص زیر نظر دادگستری فعالیت می‌کنند.

عتباتی از برخورد شدید و جدی با زمین‌خواران و کسانی که به منابع طبیعی تجاوز می‌کنند خبر داد و افزود: در این زمینه با سودجویان برخورد جدی می‌شود.

وی گفت: دستگاهای مربوطه باید نظارت‌های همه‌جانبه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشند و دادگستری استان نیز پیگیر‌یها و نظارت همه‌جانبه‌ای انجام دهد چرا که این موضوع اولویت اساسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: برای ضابطین خاص منابع طبیعی سال گذشته کارت صادر شده و صدور کارت برای این ضابطین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عتباتی افزود: خوشبختانه در مرکز اردبیل و جنوب استان در حفاظت از منابع طبیعی رضایتمندی خوبی وجود دارد ولی در قسمت شمال استان انجام برخی برنامه‌ها و اقدامات لازم است که باید دستگاه‌های مربوط در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حاشیه رودخانه بالیقلوی اردبیل نیز برخی بی‌برنامگی‌ها وجود دارد که در این زمینه شهردای اردبیل گزارشی ارائه دهد که دادستان و دادگستری با جدیت پیگیر این امر باشد.

وی از برخورد جدی با متصرفان حوزه رودخانه‌ها و برداشت غیرمجاز مصالح خبر داد و بیان کرد: به هیچ وجه برداشت غیرمجاز مصالح قابل قبول نبوده و با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

برخورد جدی با متصرفان حوزه رودخانه‌ها در اردبیل

 

برچسب ها: پاسگاه ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.