سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: نقض برجام توسط آمریکا تاثیری بر روابط نزدیک ایران و افغانستان نخواهد داشت.

نقض برجام توسط آمریکا تاثیری بر روابط نزدیک ایران و افغانستان نخواهد داشتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد شکیب مستغنی»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: نقض برجام توسط آمریکا تاثیری بر روابط نزدیک ایران و افغانستان نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: ایران و افغانستان روابط نزدیک و دوستانه ای دارند و هر دو کشور فارغ از همسایگی، دارای مراودات و مشترکات تاریخی و فرهنگی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزود که دوستی و همکاری با ایران برای افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و ما اجازه نمی دهیم که تنش های آمریکا و ایران، لطمه ای به روابط کابل ـ تهران وارد کند.

وی در عین حال تاکید کرد که افغانستان با آمریکا نیز روابط راهبردی و گسترده ای دارد اما رابطه افغانستان با هر دو کشور ادامه خواهد یافت.

قابل یاداوری است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی کشورش و بدون توجه به انتظارات همپیمانان این کشور، خروج یک طرفه خود را از توافقنامه برجام اعلام کرد. این اقدام از سوی اغلب کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی به ویژه کشورهای اروپایی مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.