سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به خروج آمریکا از توفق برجام اعلام کرد که دولت کابل روابط دوستانه ای با تهران دارد و خروج ایالات متحده از برجام اثر منفی بر روابط دو کشور نخواهد داشت.

خروج آمریکا از برجام اثر منفی بر روابط کابل ـ تهران نخواهد داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد شکیب مستغنی»، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به خروج آمریکا از توفق برجام اعلام کرد که دولت کابل روابط دوستانه ای با تهران دارد و خروج ایالات متحده از برجام اثر منفی بر روابط دو کشور نخواهد داشت.

وی با ابراز نگرانی از این اقدام آمریکا تاکید کرد: تنش تهران - واشنگتن اثر منفی بر تعاملات افغانستان و جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: اجماع منطقه ای و جهانی درباره افغانستان وجود دارد و دید کشورها در قبال افغانستان دیدگاه مشترک و مبتنی با همکاری است.

قابل یادآوری است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن تعهدات بین المللی و بدون توجه به انتظارات همپیمانان کشورش خروج خود را از توافق نامه بین المللی برجام اعلام کرد.

برجام نتیجه 12 سال تلاش دیپلماسی دولت های شش کشور بزرگ جهان برای توافق با ایران در حوزه فعالیت های صلح آمیز هسته ای بود که با خروج آمریکا کشورهای روسیه، چین، انگستان، فرانسه و آلمان همراه با شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دیگر امضا کنندگان برجام بر تعهد خود به این توافقنامه تاکید کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار