مدیر بخش تولید انیمیشن و مستندمرکز سیمای استان‌ها گفت:استان کردستان با وجود قابلیت‌های غنی در موضوعات مختلف مستعد تولید مستند‌های فاخر کشوری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جواد آقازاده مدیر بخش تولید انیمیشن و مستندمرکز سیمای استان‌ها صبح امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در حاشیه جلسه مشترک شورای طرح وهماهنگی تولید پروژه‌های مستند سیمای مرکز استان‌ها که با حضور مستند سازان کشور، مدیران و معاونین سیمای استان کردستان وجمعی از مسئولین ومستندسازان استانی درسالن جلسات صداوسیمای مرکز کردستان برگزارشد، در گفتگو با گفت:استان کردستان با توجه به نیاز‌های رسانه‌ای ظرفیت ها‌ی بسیار غنی  در حوزه مستند سازی دارد.

وی افزود:این مرکز با وجود مستندسازانی توانمند در داخل وخارج مرکز توانسته در عرصه‌های ملی وبین المللی افتخاراتی رابرای کشور واستان کردستان کسب کند.

آقازاده درادامه بیان کرد:دراین استان قابلیت‌های ویژه ایی از نظر موضوعی در عرصه‌های فرهنگی واجتماعی وجود داردوباید درراستای ساخت مستند به آن‌ها پرداخته شود.

وی اظهار کرد:تعداد فیلمساز در حوزه مستند و ظرفیت موضوعی بالا در این زمینه دو ویژگی منحصر به فرد این استان در مقایسه با سایر استان‌های سراسر کشوراست.

مدیر بخش تولید انیمیشن و مستند سازان ایران با اشاره به اینکه مستند‌های تولیدی استان در بازار‌های جهانی هم مطرح ومعرفی شده است، گفت:این مستند‌ها به جشنواره‌های مختلف ملی و فراملی راه یافته وفروش خوبی هم داشته است.

وی افزود:اعضای این شورا با دعوت صداوسیمای مرکز کردستان سعی دارد در یک تعامل دوسویه ونزدیک از بین ۳۶ طرح با موضوعات محیط زیست، طبیعی، اجتماعی پرتره، مستند‌های تاریخی، داستانی و حیاط وحش را بررسی، تصویب وبه مرحله تولید برساند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی مستندسازان با نیاز‌ها وسیاستگذاری‌های کلی در این حوزه وبررسی طرح‌ها توسط اساتیدمستند ساز کشور عنوان کردو گفت:این شورا با نگاهی کارکردی و آموزشی در نظردارد با انتخاب طرح‌های جامع و منسجم، آثاری فاخر ودر سطح بالا توسط مستند سازان این استان ساخته شود.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه مشترک شورای طرح وهماهنگی تولید پروژه‌های مستند سیمای مرکز استان‌ها در صداوسیمای مرکز کردستان

برچسب ها: فیلم مستند ، نقدفیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.