وزرای خارجه و دفاع روسیه و مصر برای بررسی مسائل مختلف منطقه‌ای ازجمله توافق هسته‌ای ایران تشکیل جلسه می‌دهند.

نشست وزرای خارجه و دفاع روسیه و مصر در مسکو برای بررسی برنامه هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه و دفاع روسیه و مصر 14 مه (دوشنبه، 24 اردیبهشت) در چارچوب (گفتگوهای) 2+2 برای تبادل نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران، بحران های منطقه‌ای و روابط دوجانبه در مسکو تشکیل جلسه می دهند.

در این بیانیه آمده است: در رایزنی‌های آتی که در چارچوب (گفتگوهای) 2+2 بین وزیران خارجه و دفاع مصر و روسیه برگزار خواهد شد، وزیران خارجه دو کشور (سامح شکری و سرگئی لاوروف) قرار است درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و گردشگری تبادل نظر کنند.»

به گفته ابوزید، دو طرف بر اساس توافق های به دست آمده پس از سفر دسامبر 2017 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به قاهره، عمل خواهند کرد. در آن سفر، روسیه و مصر توافقی را برای احداث نخستین نیروگاه هسته ای مصر در ضبعه امضا و با از سرگیری سفرهای مستقیم هوایی بین پایتخت های دو کشور موافقت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود در گفتگوهای 2+2 که در مسکو برگزار خواهد شد، طرف ها درباره «مشکلات منطقه ای مورد نگرانی دو طرف، بحران در سوریه، لیبی، یمن، و اوضاع مربوط به توافق بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران و نوع دیدگاه مصر و روسیه در قبال آن تبادل نظر خواهند کرد.»

در این بیانیه تصریح شده است مصر (در کنار آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، و ژاپن) از جمله شش کشوری است که روسیه گفتگوهای 2+2 با آنها برگزار می کند. این چارچوب که سال 2013 ایجاد شد، ثابت می کند که دو کشور «روابط راهبردی ویژه ای» دارند.

نشست آتی چهارمین گفتگوهای 2+2 روسیه و مصر خواهد بود. این گفتگوها نخستین بار نوامبر 2013 در قاهره، سپس فوریه 2014 در مسکو، و پس از آن مه 2017 در قاهره برگزار شد.

انتهای پیام/

گفتگوی مقامات روس و مصری درباره مسائل مختلف منطقه‌ای

برچسب ها: مصر ، روسیه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار