قرارداد توسعه یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی جهان در جنوب عراق میان بغداد و مسکو به امضا رسید.

امضای قرارداد توسعه یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی جهان میان عراق و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، قرارداد توسعه یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی جهان در جنوب عراق میان بغداد و مسکو به امضا رسید.

شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعلام کرد قراردادی با شرکت «نفت بصره» عراق برای توسعه میدان «القرنه غربی 2» در جنوب این کشور امضا کرده است. میدان نفتی القرنه غربی 2 یکی از بزرگترین میدان های نفتی جهان به شمار می رود.

شرکت لوک اویل در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس قراردادی که با شرکت نفت بصره امضا کرده است، میزان تولید نفت از میدان القرنه 2 تا سال 2020 روزانه به 480 هزار بشکه و تا ابتدای سال 2025 سقف تولید این میدان به 800 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این شرکت روسی افزود عملیات حفاری به منظور استفاده از چاه‌های نفتی جدید به زودی آغاز خواهد شد.

میدان القرنه غربی 2 در جنوب عراق قرار دارد و ذخایر این میدان نفتی به حدود 14 میلیارد بشکه می رسد. عراق در حال حاضر پس از عربستان سعودی دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و تولید نفت این کشور به حدود چهار میلیون و پانصد هزار بشکه ( 4.5) در روز می رسد. عراق روزانه بین سه میلیون و 200 تا 500 هزار بشکه نفت خام صادر می کند.

انتهای پیام/

همکاری عراق و روسیه در زمینه توسعه میدان‌های نفتی

برچسب ها: عراق ، روسیه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار