به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، سلسله کارگاه‌های آموزش مهارت‌های پیشگیری رشدمدار والدین ویژه قضات خانم دادگستری استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محبوبه میرزابیگی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان،در نخستین کارگاه آموزش مهارت‌های پیشگیری رشدمدار والدین که با حضور قضات خانم دادگستری استان کرمان برگزار شد، گفت: معاونت پیشگیری چندین سال تلاش می‌کند دوره‌های پیشگیری رشد مدار و مهارت‌های فرزند پروری و.. را برای مردم اجرا کند که پیشنهاد شد این مهارت‌ها در مجموعه دادگستری هم برگزار شود ازاین رو حداکثر طی هشت جلسه آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: ارزیابی‌های معاونت پیشگیری از دوره‌های رشد مدار این بود که لازم است همه افراد جامعه آموزش‌های لازم پیرامون مهارت‌های پیشگیری را ببینند، در همین راستا امروز نخستین دوره این آموزش‌ها برگزار می‌شود.

میرزابیگی گفت: این آموزش‌ها ۲۳ مهارت را دربرمی گیرد که عبارتند از؛ کنترل خشم، کنترل اضطراب و استرس، قاطعیت ورزی، خودآگاهی و همدلی، قدرت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت خودشناسی، تربیت جنسی، خِیرگزینی و حُسن گزینی، والدگری و فرزندپروری، بلوغ، رسانه، ارتباط موثر و تصمیم گیری و....

در این کارگاه "منور زین الدینی نیا" مربی ملی آموزش مهارت‌های پیشگیری رشدمدار والدین با اشاره به اینکه خشم در عین حال که جزئی از زندگی است، اما می‌تواند ما را از اهداف مان بازدارد، اظهار داشت: خشم یک هیجان منفی است که اگر مدیریت نشود به پرخاشگری تبدیل خواهد شد.

وی همچنین خشم را یک احساس و پرخاشگری را رفتار دانست، گفت: یکسری موقعیت‌ها خشم برانگیز هستند مانند تحقیر و مورد ظلم واقع شدن، گول خوردن و آسیب دیدن از طرف دیگران.

زین الدینی نیا بیان کرد: اشکال در تمرکز، ضعف در حافظه، احساس فوریت در زمان، اشکال در تصمیم گیری، از دست دادن اعتماد به نفس، اشکال در مدیریت زمان، تغییر در الگو‌های خواب، بدون وقفه صحبت کردن، سرزنش کردن دیگران به خاطر مشکلات، غیبت در محل کار یا محل تحصیل و استفاده از دارو‌های اعصاب از عوارض خشم بر روی افکار و رفتار است.

وی به ویژگی‌های افراد ماهر در کنترل خشم نیز اشاره کرد و افزود: این افراد به گونه‌ای عمل نمی‌کنند که به خود آسیب بزنند، همچنین به دیگران صدمه نمی‌زنند، به زور متوسل نمی‌شوند، مراقبند که خشم به پرخاشگری تبدیل نشود، به حق و حقوق خود آگاهی دارند و اجازه نمی‌دهند ضایع شود، سعی می‌کنند احساس خشم به درازا نکشد، به جای قضاوت درباره شخصیت فرد مقابل، در مورد موقعیت خشم برانگیز صحبت می‌کنند.

 موضوع نخستین کارگاه آموزش مهارت‌های پیشگیری رشدمدار والدین، که با حضور قضات خانم سطح استان برگزار شد، کنترل خشم بود.
انتهای پیام/ی

آموزش کنترل خشم به والدین در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.