سناتور برنی سندرز در مصاحبه‌ای درباره پیامد‌های خطرناک سیاست خارجی رئیس‌جمهور آمریکا که احتمال دارد این کشور را به سوی جنگ سوق دهد هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تی‌وای‌تی، برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی از ایالت ورمونت، در گفتگو با یک شبکه اینترنتی درباره پیامد‌های خطرناک سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که به گفته وی ممکن است آمریکا را به سوی جنگ سوق دهد، هشدار داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره  شکل‌گیری ائتلافی میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه ایران و اینکه این چقدر خطرناک است، گفت: «ما اینجا در آمریکا یک مجتمع بزرگ صنایع نظامی داریم که بر خلاف رای من، توانسته طی یک دوره دو ساله ۱۶۵ میلیارد دلار به بودجه نظامی کشور اضافه کند. همه این‌ها را باید به هم اضافه کنید. من با در نظر گرفتن همه این‌ها نگران این هستم که آمریکا درگیر جنگی پایان‌ناپذیر بشود که هزینه آن زندگی انسان‌ها باشد. اگر پیامد‌های ناخواسته جنگ عراق را در نظر بگیرید --کشته شدن نه فقط هزاران سرباز جوان آمریکایی، بلکه کشته شدن صد‌ها هزار عراقی، و آوارگی میلیون‌ها نفر، جنگ داخلی در سوریه-- طنز ماجرا این است که این‌ها همه پیامد‌های ناخواسته این جنگ است.

این سناتور آمریکایی در ادامه با اشاره به اقدام یکجانبه ترامپ در خروج از برجام افزود: اکنون ایران به بزرگترین دشمن ترامپ در جهان تبدیل شده است. حالا چیزی که باید برای مردم آمریکا بسیار نگران کننده باشد حرکت یکجانبه دولت ترامپ، به جای همکاری بین‌المللی، چه در خاورمیانه و چه در هر جایی از جهان است. چیزی که ما به آن نیاز داریم همکاری بین المللی است. ما به سازمان ملل نیاز داریم. ما به دیپلماسی نیاز داریم تا این این مسائل را حل و فصل کنیم. من بسیار نگران کسانی هستم که آماده‌اند ماشه را خیلی سریع بکشند، به ویژه در خاورمیانه و زمانی که با عربستان سعودی و نتانیاهو در اسرائیل طرف هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار