تیم جهرم قهرمان رقابت‌های او اسپرت فارس شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرحیم خداجو رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم، گفت: اولین دوره مسابقات او- اسپرت کارگران استان فارس به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد.

خداجو افزود: این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با شرکت ۲۰۰ شرکت کننده در قالب ۴ تیم از شهرستان‌های آباده، شیراز، مرودشت و جهرم ترتیب یافت.

وی گفت: در این رقابت‌ها تیم جهرم در بخش آقایان به سرپرستی احمد روان بد به دو نشان طلا و سه نقره و در بخش بانوان با سرپرستی نرگس کارگر به ۷ نشان طلا و دو نقره دست یافت و قهرمان این دوره از مسابقات شد و تیم مرودشت در مکان دوم قرار گرفت و شیراز بر جایگاه سوم ایستاد.

به مجموعه فعالیت‌های جسمانی وذهنی سازمان یافته به منظور آمادگی تن و روان و ارتقاء تندرستی و دفاع شخصی آمیخته با ورزش‌های اصیل ایرانی او-اسپرت می‌گویند.

او-اسپرت در بخش‌های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی برگزار می‌شود.

بخش هنری آن عموماً موارد سرعتی در آن لحاظ شده است که چابکی، انعطاف پذیری، عکس‌العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابه‌جای و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شود.

این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارت‌های سرعتی)، ایستاتیس (مهارت‌های نمایشی) و اسپدان (مهارت‌های تعادلی، ترکیبی) و انشان (مهارت‌های تیمی) اوتیان (مهارت‌های ذهنی) است و در داخل سالن انجام می‌شود.

بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارت‌های ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن و تیراندازی است که در ساحل دریا برگزار می‌شود.

بخش مبارزه‌ای آن روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) است که در روی سکو و یا میدان نبرد انجام می‌شودو آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در تشک در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

تیم جهرم قهرمان رقابت های او اسپرت فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.