عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس موجب بیداری ملت‌های منطقه می‌شود.

چالش جدی در جهان اسلام با تصمیم ترامپوحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، اظهار کرد: تصمیم انتقال سفارت از تل آویو به قدس را شخص ترامپ به تنهایی گرفته و نتوانسته است کشورهای دیگر را با خود در این موضوع همراهی کند.

وی تصریح کرد: هم‌پیمانان آمریکا، دونالد ترامپ را در خصوص انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس همراهی نکردند و کشورهایی که با این اقدام کاخ سفید موافقت کردند تنها 3_4 کشور ناشناخته با چند هزار نفر جمعیت بودند که از نظر سیاسی هم نفوذی در عرصه بین الملل ندارند.

احمدی با اشاره به پیامدهای ناشی از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، بیان کرد: بدون شک جهان اسلام و کشورهای دیگر نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و رویکرد کلی نسبت به این موضوع رویکردی نقادانه و مخالف با تصمیم ترامپ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در پشت پرده و یا حتی برخی کشورها به صورت علنی، آمریکا را در این موضوع همراهی می‌کنند که البته بدون شک به لحاظ فشار افکار عمومی ناچار هستند نسبت به تصمیم خود در خصوص همراهی با واشنگتن تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس یک چالش جدی در جهان اسلام به وجود می‌آورد، گفت: این تصمیم ترامپ موجب بیداری و هوشیاری مردم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه می‌شود.

احمدی تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس موجب به انزوا رفتن ایالات متحده خواهد شد چون حتی کشورهای اروپایی نسبت به این اقدام واشنگتن موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند، هر چند در آن موضع‌گیری‌ها نمی‌توانند فشار جدی به کاخ سفید وارد کنند، اما به لحاظ سیاسی و افکار عمومی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: غالب کشورهای اروپایی در موضوع انتقال سفارت در مخالفت با آمریکا قرار دارند، اما این مخالفت‌ها به آن معنا نیست که کاخ سفید بخواهد در رفتار خود تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قدس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار