بنابر اعلام وزارت خارجه قزاقستان، تمامی طرف‌های مذاکره در روند صلح سوریه تایید کرده‌اند در نشست آتی آستانه شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روز شنبه، وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد تمامی طرف‌های مذاکره در روند صلح آستانه، تایید کرده اند در دور آتی این مذاکرات که در روزهای 14 و 15 ماه مِه (24 و 25 اردیبهشت) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

نمایندگان سه کشور تضمین کننده صلح (ایران، روسیه و ترکیه) به همراه نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در میان اعضای شرکت کننده در این مذاکرات خواهند بود.

همچنین در این بیانیه آمده است هیات نمایندگان سازمان ملل به ریاست استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، و نیز هیاتی از اردن به عنوان ناظر در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد: «هیات فرستادگان روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف، نماینده رئیس جمهور روسیه در موضوع سوریه، در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.» همچنین بر اساس این بیانیه، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، نیز در میان نمایندگان ایرانی در این نشست حضور خواهد داشت.

وزارت خارجه قزاقستان توضیح داد پیش‌بینی می‌شود سه کشور تضمین کننده پیش از برگزاری نشست آستانه، جلسات مشاوره‌ای دوجانبه و سه‌جانبه ترتیب دهند. جلسه عمومی با حضور تمامی اعضا روز 15 مِه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار