وزیر خارجه مجارستان بر اهمیت توافق غرب و شرق برای دستیابی به صلح در سوریه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه روداو، وزیر خارجه مجارستان گفت تا زمانی که توافقی میان «شرق و غرب» حاصل نشود، دستیابی به راهکاری برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه که به طور مستقیم اروپا را نیز تحت تاثیر قرار داده است، غیر ممکن خواهد بود.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان، در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل به خبرنگار روداو گفت: «من اهل اروپای مرکزی هستم و بسیار خوب درک می‌کنم هنگامی که درگیری‌های بزرگ در جهان اتفاق می‌افتد، باید توافقی میان شرق و غرب حاصل شود.»

سیارتو افزود: «دستیابی سریع به راهکاری صلح‌آمیز در سوریه را مهم می‌دانیم؛ زیرا تحولات در این کشور، یکی از مهمترین دلایل وقوع بحران پناهجویان در اروپا محسوب می‌شود. اما ما همچنان واقع‌گرایانه رفتار می‌کنیم.»

یکی از بزرگترین مسیرهای زمینی برای قاچاقچیان انسان که مهاجران را از سوریه و دیگر نقاط جهان به کشورهای غرب اروپا می‌فرستند، از مجارستان می‌گذرد. شورای اروپا روز جمعه اعلام کرد توانایی مجارستان در شناسایی قاچاق پناهجویان تضعیف شده است.

کشورهای غربی، از روند صلح ژنو برای سوریه حمایت کرده اند و در عین حال، ایران، روسیه و ترکیه در سال 2017، مذاکرات صلح آستانه را آغاز کردند.

سیارتو افزود: «مدت‌هاست که موضع ما همین بوده است. بدون وجود توافق بین روسیه و آمریکا، امید زیادی برای رسیدن به راهکار (برای سوریه) وجود ندارد. با این حال، ما همچنان امیدوار هستیم.»

در جنگ داخلی سوریه که از سال 2011 گریبان‌گیر این کشور شده است، نزدیک به نیمی از شهروندان سوری از محل زندگی خود نقل مکان کرده اند. همچنین، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از 350 هزار نفر در جنگ داخلی این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار