بشار اسد اعلام کرد ملت سوریه تنها مرجعی است که درباره گزینه‌های سیاسی مرتبط با آینده کشور تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

بشار اسد: ملت سوریه تنها مرجع تصمیم‌گیرنده درباره آینده سیاسی دمشق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در گفتگو با یک هیأت ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، بر اهمیت هماهنگی قبلی و دایمی بین سوریه و کشورهای دوست درباره مسایل مختلف در مرحله حساس کنونی منطقه تأکید کرد.

در این دیدار بر فراهم کردن زمینه مشترک و درک روشن مهم ترین خروجی های کنفرانس گفتگوی ملی سوریه که در سوچی روسیه برگزار شد و درباره آن توافق به دست آمد، تأکید شد. در این دیدار همچنین تأکید شد استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، باید صرفا به نقش خود به عنوان تسهیل کننده گفتگوها عمل کند. رئیس جمهور سوریه و هیأت ایرانی در این دیدار همچنین پیامدهای تجاوز نظامی مستمر ترکیه به عفرین و مواضع خصمانه آنکارا در قبال دمشق را بررسی کردند.

بشار اسد تأکید کرد مردم سوریه تصمیم نهایی و اصلی را درباره آینده سیاسی خود و کشورشان اتخاذ می کنند و هیچ طرف دیگری اجازه تصمیم گیری به جای ملت سوریه را نخواهد داشت. وی تجاوز کنونی ترکیه به عفرین را دلیل جدیدی بر ادامه یافتن سیاست های خصمانه این کشور علیه سوریه توصیف کرد و افزود این تجاوز بار دیگر ثابت کرد به این سیاست و اتخاذ کنندگان آن نمی توان اعتماد کرد.

جابری انصاری نیز در این دیدار اعلام کرد ایران به هماهنگی و رایزنی دایمی با سوریه در زمینه های مختلف پایبند است. وی تأکید کرد هرگونه تلاش ایران برای حل سیاسی بحران سوریه با توافق با مقامات این کشور صورت خواهد گرفت و سوریه و مردم آن جایگاه ویژه ای نزد دولت و مردم ایران دارند.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه و همچنین غسان عباس، مدیر بخش آسیا در وزارت امور خارجه سوریه، نیز در این نشست حضور داشتند. جابری انصاری پیش از این، با ولید معلم ،وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار کرد و دو طرف در این دیدار تازه ترین تحولات مربوط به گفتگوهای سیاسی صلح سوریه و دستور کار نشست مشترک قریب الوقوع مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه را بررسی کردند.

انتهای پیام/

اظهارات اسد درباره آینده سیاسی سوریه

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار