سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انجام دستورات الهی نسخه سعادتمندی در دنیا و آخرت است، گفت: ترک گناه و معصیت شاخصه اصلی منتظر واقعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آشفته در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف ویژه زائران خواهر که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: انتظار امام زمان(عج) بهترین و محبوب ترین اعمال است و این انتظارمی‌تواند در نتیجه ظهور نقش موثری را ایفا کند.

وی گفت: ایمان به خدا و حرکت در مسیر بندگی و عبودیت یکی از شاخصه های مهم انتظار است، چرا که ایمان قوی برترین امتیاز برای منتظر واقعی امام عصر(عج) محسوب می‌شود.

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی افزود: سیر تکاملی نظام آفرینش و نقش انسان در سرنوشتش این گونه اقتضا می‌کند که هر کس به تناسب رشد خود و دوره ای که در آن زندگی می کند با وظایفی و مسئولیت هایی که متوجه اوست به خوبی آشنایی و شناخت پیدا کند تا به تکامل معنوی دست پیدا کند.

آشفته با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند، گفت: کسی که منتظر امام(عج) است باید رفتار و کردارش بر اساس سیره اهل بیت(ع) انجام شود، در غیر این صورت منتظر واقعی نیست.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ انتظار انجام عمل صالح و رفتار به سبک ائمه اطهار(ع) اولین گام است، افزود: منتظر کسی است که تلاش کند روز به روز به لحاظ روحی، فکری و عملی به فرهنگ مهدویت نزدیک شود، لذا تقویت ایمان، تقوا و فضایل اخلاقی و دوری از گناه از جمله راهکارهای پیوستن به گروه منتظران واقعی است.

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی گفت: کسی می‌تواند منتظر باشد که در لحظه لحظه زندگی خود نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایش بی تفاوت نباشد و در واقع وظیفه و تکلیفی را انجام دهد که امام زمان(عج) در آن لحظه انتظار آن را دارد و هیچ گاه فکر گناه و معصیت به خود راه ندهد و از هیچ واجبی غافل نشود.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله جلسات سخنرانی و بیان معرفت در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.