اگر چه همه رانندگان تلاش می کنند تا در زمان رانندگی توجه خود را به طور کامل به جاده معطوف کنند و جلوی حواس پرتیشان را بگیرند، اما باز هم این مساله منجر به تصادف می شود.

اختراعی که مشکل حواس‌پرتی راننده‌ها را حل می‌کند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیواطلس،اگر چه همه رانندگان تلاش می کنند تا در زمان رانندگی توجه خود را به طور کامل به جاده معطوف کنند و جلوی حواس پرتیشان را بگیرند، اما باز هم این مساله منجر به تصادف می شود.

شرکت رادی یک ابزار جدید ابداع کرده که در زیر آینه جلوی خودرو نصب می شود و با بررسی دقیق چهره و شیوه رانندگی فرد حواس پرتی او را تشخیص داده و اخطار لازم در مورد خطرات پیش رو را ارائه می کند.

رایدی در صورت مشاهده غذا خوردن یا نوشیدن راننده با استفاده از دوربین های خود موقعیت خطرناک را تشخیص داده و زنگ هشدار خود را به صدا درمی آورد. همچنین این ابزار به طور دائمی و با استفاده از نمایشگر ال ای دی خود در شب هم به صورت لحظه به لحظه راننده را تحت نظر می گیرد و اگر خواب آلودگی و بسته شدن غیرعادی چشمان وی را تشخیص دهد باز هم صدای هشدار خود را پخش می کند.


بیشتر بخوانید: ساخت دستگاهی برای کنترل رؤیا!


در این زمینه نرم افزار این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی خود به طور دقیق تعداد و مدت زمان پلک زدن راننده را زیر نظر می گیرد تا خواب آلودگی وی را مشخص کند. ابزار مذکور بر مبنای شدت خواب الودگی پیام های متنوعی را پخش می کند و از پیام حواست به جاده باشه آغاز کرده و در نهایت پیام خطر! خطر! بیدار باش را پخش می کند.

قرار است این محصول در آینده نزدیک با قیمت 139 دلار روانه بازار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حل مشکل حواس پرتی راننده ها با یک اختراع جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.