تیم فوتبال الجزیره امارات در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه به مصاف پرسپولیس می رود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال الجزیره امارات که در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران را با نتیجه سه بر دو شکست داد دوشنبه این هفته با هدف حفظ برتری اش در ورزشگاه آزادی و صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ قرار می گیرد.

در این گزارش به ترکیب احتمالی الجزیره در بازی برگشت مقابل پرسپولیس نگاهی جزئی می اندازیم.


علی خصیف

الجزیره
کاپیتان و دروازه بان الجزیره در شش بازی این فصل لیگ قهرمانان به صورت کامل به میدان رفته و در ازای ۱۱ گل خورده تنها یک کلین شیت داشته است.

او در هفته سوم و چهارم لیگ قهرمانان در تیم منتخب هفته جای گرفت و البته تاکنون ۲ کارت زرد هم از داوران دریافت کرده است. خصیف البته در هفته چهارم مسابقات به عنوان برترین بازیکن انتخاب شد.

دروازه این دروازه بان ۳۰ ساله در ۱۹ بازی لیگ امارات هم ۳۰ بار باز شد و او تنها ۲ کلین شیت در کارنامه اش ثبت کرد.

خصیف که به دلیل اتلاف وقت هایش در فوتبال ایران معروف است ۴۵ بازی ملی برای تیم ملی امارات انجام داده است.



سالم راشد

الجزیره

دفاع راست ۲۴ ساله الجزیره در هفت بازی قبلی لیگ قهرمانان ۶۲۰ دقیقه برای تیمش بازی کرده اما در گلزنی یا ارسال پاس گل ناکام بوده است.

او البته ۲ بار با کارت زرد داوران جریمه شده است‌

سالم راشد در ۱۸ دیدار لیگ امارات هم ۱۵۷۵ دقیقه برای این تیم شهر ابوظبی به میدان رفته و شش کارت زرد دریافت کرده است.


محمد مسالامی

الجزیره

این دفاع وسط ۲۸ ساله عمانی در نقل و انتقالات ماه ژانویه به الجزیره ملحق شد و تاکنون در پنج بازی لیگ قهرمانان فصل جاری به صورت کامل برای شاگردان هنک تن کیت بازی کرده است.

مسالامی تاکنون در لیگ قهرمانان گلزنی نکرده و پاس گل هم نداده است.ضمن اینکه اخطاری هم دریافت نکرده است.

مسالامی در ۳۷ بازی برای تیم ملی کشورش ۲ بار موفق به گلزنی شده است.


مسلم فایز

الجزیره

فایز که تخصص بازی در پست مدافع میانی و دفاع چپ را دارد در  مجموع هفت دیدار  فصل جاری لیگ قهرمانان 535 دقیقه برای عنکبوت ها به میدان رفته و یک کارت زرد دریافت کرده است.

این مدافع 31 ساله همچنین در لیگ امارات هم 15 بازی برای تیمش انجام داد.

خلیفه مبارک

الجزیره

زننده گل پیروزی بخش الجزیره در بازی رفت برابر پرسپولیس که با به ثمر رساندن این گل و درخشش در دیدار با نماینده کشورمان در تیم منتخب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی هم قرار گرفت تاکنون 532  دقیقه برای الجزیره در لیگ قهرمانان بازی کرده است.

خلیفه مبارک 23 ساله با توانایی بازی در پست هافبک میانی 2 کارت زرد در این مسابقات دریافت کرده است و یکی از امیدهای اصلی هنک تن کیت برای گل نخوردن از پرسپولیس در بازی برگشت محسوب می شود.

خلیفه در 20 بازی فصل به اتمام رسیده لیگ امارات هم آمار یک گل، چهار پاس گل و 6 اخطار را ثبت کرد.

مبارک بوسوفا

الجزیره

هافبک طراح  و باتجربه مراکشی الجزیره در رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در مجموع 6 بازی کامل برای تیمش انجام داده و البته یک پاس گل هم برای هم تیمی هایش ارسال کرده است.

بوسوفا در لیگ قهرمانان 2 کارت زرد هم گرفته اما در رقابت های لیگ امارات آمار بهتری نسبت به لیگ قهرمانان دارد. 3گل، چهار پاس گل و 6 کارت زرد آمار این هافبک 33 ساله در لیگ امارات است.

مبارک که در 56 بازی ملی 7 بار موفق به گلزنی شده است به احتمال فراوان در فهرست نهایی هروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش در جام جهانی 2018 روسیه هم قرار می گیرد.

یعقوب الحسانی

الجزیره

هرچند عملکرد ضعیف یعقوب الحسانی در نیمه اول بازی با پرسپولیس سبب شد سرمربی هلندی الجزیره این بازیکن را بین 2 نیمه تعویض کند اما این هافبک دفاعی 30 ساله به احتمال فراوان در بازی برگشت مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ باز هم در ترکیب اصلی تیمش قرار می گیرد. 

الحسانی در پنج بازی این فصل لیگ قهرمانان 345 دقیقه برای تیمش به میدان رفته است.

11 بازی، یک گل و سه اخطار هم آمار او در لیگ امارات است.

محمد العتاس

الجزیره

6 بازی و 443 دقیقه حضور در ترکیب الجزیره آمار این هافبک دفاعی 20 ساله در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است. محمد العتاس در لیگ امارات هم 12 بار برای تیمش به میدان رفت و 2 کارت زرد دریافت کرد. 

رومارینهو

الجزیره

یکی از خطرناک ترین بازیکنان الجزیره این هافبک- مهاجم برزیلی است. رومارینهو  در فصل جاری لیگ قهرمانان آمار 7 بازی، 5 گل، 3 پاس گل و یک کارت زرد را ثبت کرده است و در لیگ امارات هم در 19 بازی در کنار به ثمر رساندن 6 گل، پنج گل هم برای هم تیمی هایش ارسال کرد.

مدافعان پرسپولیس کار سختی برای مهار این بازیکن 27 ساله در بازی برگشت دارند و یک لحظه غفلت از رومارینهو می تواند به قیمت حذف نماینده کشورمان در برداشته باشد.

علی مبخوت

الجزیره

آقای گل دوره قبلی جام ملتهای آسیا و برترین بازیکن فعلی الجزیره در لیگ قهرمانان 2018 6 بازی کامل برای تیمش به میدان رفته و آمار 5 گل، یک پاس گل و یک کارت زرد را به جا گذاشته است.

مبخوت در بازی رفت با پرسپولیس یک گل وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد و در کل نباید مهاجمی که را هر لحظه بوی گل می دهد در محوطه جریمه تنها گذاشت.

15 بازی،13 گل و 3 پاس گل هم  آمار علی مبخوت الهجری در لیگ امارات است. این مهاجم گلزن در ترکیب تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا در هفته چهارم و دور رفت مرحله یک هشتم این رقابت ها قرار گرفت.

احمد عتاس الهاشمی

الجزیره

احمد الهاشمی در بازی رفت مقابل پرسپولیس پس از ورود به زمین با درخشش خود ورق را به سود شاگردان هنک تن کیت بازگرداند تا در نهایت عنکبوت ها با برتری 3 بر 2 در این بازی به صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان امیدوار بماند.

این هافبک تهاجمی 22 ساله تبحر خوبی در حفظ توپ دارد و شاید سرمربی هلندی الجزیره برای کنترل جریان بازی برگشت از ابتدا احمد را به زمین بفرستد.

احمد الهاشمی در 6 بازی این فصل لیگ قهرمانان 351 دقیقه برای تیمش به میدان رفته و آمار یک گل، یک پاس و 2 کارت زرد را به جا گذاشته است.

البته هافبک طراح الجزیره که پاس گل اول تیمش را در بازی رفت مقابل پرسپولیس ارسال کرد در لیگ امارات از لحاظ گلزنی وضعیت بهتری دارد. 14 بازی، 5 گل و 2 پاس گل حاصل عملکرد احمد الهاشمی در این رقابت ها است.

به احتمال فراوان هنک تن کیت از این بازیکنان در بازی برگشت مقابل پرسپولیس استفاده می کند.

زاید العامری

الجزیره

این مهاجم 21 ساله از ذخیره های طلایی برای 2 مهاجم اصلی الجزیره یعنی رومارینهو و علی مبخوت محسوب می شود که در بازی رفت تیمش برابر پرسپولیس هم در دقیقه 87 وارد بازی شد. زاید در چهار بازی این فصل لیگ قهرمانان 112 دقیقه برای الجزیره به میدان رفته و یک کارت زرد دریافت کرده است.

سالم علی ابراهیم

الجزیره

مدافع میانی الجزیره هم در 5 بازی فصل جاری لیگ قهرمانان برای تیمش 204 دقیقه به میدان رفته است و اگر در بازی برگشت مقابل پرسپولیس شرایط به شکلی پیش برود که تن کیت مجبور به استفاده از نفرات تدافعی در ترکیب تیمش شود، گزینه مطمئنی برای عنکبوت ها است.

سالم علی 24 ساله یک کارت زرد هم در لیگ قهرمانان دریافت کرده است.

محمد فوزی

الجزیره

این مدافع 28 ساله در بازی رفت با پرسپولیس برای دومین بار در ترکیب اصلی الجزیره در لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. با این وجود فوزی شانس کمی برای ثابت بازی کردن در دیدار برگشت مقابل سرخ پوشان ایرانی دارد. 10 بازی و چهار کارت زرد هم حاصل عملکرد فوزی در لیگ امارات است.

محمد جمال

الجزیره

جمال در بازی رفت 90 دقیقه از روی نیمکت شاهد تلاش هم تیمی هایش بود اما با توجه به مهارت این بازیکن در حفظ توپ و کنترل بازی احتمال دارد در ورزشگاه آزادی بار دیگر در ترکیب الجزیره قرار بگیرد.

جمال در 5 بازی این فصل لیگ قهرمانان 412 دقیقه در ترکیب عنکبوت ها حضور داشته و سه کارت زرد دریافت کرده است.

19 بازی و 5 کارت زرد هم حاصل عملکرد  محمد جمال در لیگ امارات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار