صالحی عمران از رفع مشکلات اقتصادی کشور با آموزش‌های مهارتی خبر داد.

تحول در آموزش‌های مهارتی با همکاری نهادهای آموزشی/ آموزش‌های مهارتی مشکل اقتصادی کشور را برطرف می‌کند
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان این دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین دانشگاه و وزارتخانه برقرار است، اظهار کرد:‌ این تفاهم نامه زمینه همکاری‌های بیشتر را برای توسعه روابط میان این دو نهاد افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: ‌هر دانشگاهی باید پیامدها و خروجی‌هایش را مورد توجه قرار دهد، در غیر این صورت دانشگاه مطلوبی نبوده، چرا که ذی نفعان خود را نادیده گرفته است در حالی که باید دانشگاه به توسعه جامعه کمک کند.

صالحی عمران با اشاره به نتایج تحقیقات جدید برای بازدهی سیستم‌های آموزش و پرورش در وزارت علوم، گفت: بازدهی سیستم‌های آموزش و پرورش کمتر از آموزش عالی نیست، اما متأسفانه در کشورمان آ‌موزش‌ها به شیوه جزیره‌ای اداره می‌شود که باید روی این مسئله تأمل کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ایجاد آموزش‌های مهارتی یکی از اقتصادی‌ترین آموزش‌هایی است که نیاز کشور را برطرف می‌کند و اکنون دانشگاه فنی و حرفه‌ای با داشتن 173 دانشکده و 200 هزار دانشجو گام بزرگی در توانمندسازی نیروی انسانی دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در امتداد آموزش‌های هنرستان‌ها مشغول به فعالیت است و امروز هم تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش داشتیم که به واسطه آن الزامات آموزش‌های فنی و تربیت نیرو فراهم شود.

صالحی عمران تأکید کرد: برای ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه باید مقدماتی را در آموزش و پرورش فراهم کنیم که با انعقاد تفاهم نامه امروز زمینه مناسبی برای تحول در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شد و سعی داریم به عنوان دانشگاهی مسئول و پاسخگو در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/

انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.