غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها را محکوم کرد.

خوشرو در این نامه بیان کرده است: «در واقع، دلایل کافی برای حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی وجود دارد و این حادثه به وضوح سیاست خرابکارانه آن‌ها در کمک به این گروه‌ها برای بی‌ثبات کردن منطقه را نشان می‌دهد.»

خوشرو این نامه را درباره حادثه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن‌ماه) به گوترش نوشته است. رژیم صهیونیستی اصرار دارد که تجاوز هوایی ۱۰ فوریه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است؛ در حالی‌که مقامات ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

در این نامه آمده است که بر خلاف ادعا‌های ساختگی رژیم صهیونیستی، پهپاد مورد نظر نه مسلح بوده و نه قصد درگیری داشته یا عازم ماموریتی برای حمله به جایی بوده است.

در ادامه این نامه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران بر اساس منشور سازمان ملل حق دفاع از خود را محفوظ می‌داند و از شورای امنیت می‌خواهد با محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه و درخواست از رژیم صهیونیستی اسرائیل برای متوقف کردن ماجراجویی‌های خطرناک و مداوم خود و دامن زدن به رفتار‌های تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه، به مسئولیت‌های خود عمل کند.»

خوشرو با اشاره به  حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نوشته است: «حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، مصداق نقض آشکار حاکمیت سوریه بوده و خلاف تمامی معاهدات بین‌المللی است. امروزه، حامیان اصلی این گروه‌های تروریستی برای انتقام گرفتن بابت شکست‌های مکرر تروریست‌های دست‌ساخته خودشان و بهتر کردن اوضاع به نفع آن‌ها مستقیماً به اراضی سوریه حمله می‌کنند.»

انتهای پیام/ 

نامه نماینده ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار