بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برنامه ریزی غلط کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم ملی ایران ضربه بدی زد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی عقیلی مدافع سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه سپاهان این روز‌ها مشغول گذراندن کلاس مربیگری درجه A. آسیا است و قصد دارد فصل بعد به جرگه مربیان بپیوندد.

با او در مورد نتایج تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، اظهارات اخیر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی و موفقیت علیرضا جهانبخش در هلند گفتگو کرده ایم.

عقیلی: برنامه ریزی غلط AFC به تیم ملی ایران ضربه زد/جهانبخش نباید در هلند بماند

بازی رفت تیم‌های ذوب آهن و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چطور بود؟

  • هر ۲ تیم می‌دانستند که گل خوردن در این بازی کارشان را برای صعود سخت می‌کند به ویژه ذوب آهن که اگر در این دیدار خانگی گل دریافت می‌کرد امیدهایش برای صعود کمرنگ می‌شد. استقلال علی رغم اینکه در گردش توپ بسیار بهتر از ذوبی‌ها عمل کرد به دلیل بی دقتی مهاجمان و حضور نداشتن مامه تیام نتوانست دروازه حریف را باز کند. ذوب آهن نیز به غیر از یک ضربه سر خطرناک و شوت قاسم حدادی فر موقعیت خاصی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد و در نهایت خوش شانس بود که در دقایق پایانی با اشتباه روزبه چشمی صاحب یک ضربه پنالتی شد و با یک گل استقلال را شکست داد.

بازی برگشت ۲ تیم را چطور پیش بینی می‌کنید؟

  • در بازی برگشت که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود مطمئنا استقلال با حمایت هوادارانش شرایط بهتری خواهد داشت، بازگشت تیام نیز قدرت بیشتری به خط حمله این تیم می‌دهد و استقلالی‌ها هنوز هم شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد دارند.

نظرتان درباره پرتاب ترقه از سوی تماشاگران منتسب به تیم ذوب آهن چیست؟

این گونه حرکات بدون شک برای فوتبال ایران گران تمام می‌شود و ممکن است در بازی‌های آینده تیم ذوب آهن به برگزاری بازی بدون تماشاگر و یا پرداخت جریمه سنگین محکوم شود. هواداران تیم‌ها باید دقت کنند که در بازی‌های آسیایی کاری نکنند که فوتبال کشورمان ضرر کند.

عقیلی: برنامه ریزی غلط AFC به تیم ملی ایران ضربه زد/جهانبخش نباید در هلند بماند

شانس پرسپولیس را برای صعود به مرحله بعد چقدر می‌دانید؟

  • پرسپولیس با اینکه بازی را در دقایق پایانی به الجزیره واگذار کرد، می‌تواند با حضور هوادارانش در بازی برگشت این باخت را جبران کند و راهی مرحله بعد شود. برخی پس از اشتباه بیرانوند تمام تقصیر شکست را به گردن دروازه بان ملی پوش پرسپولیس انداختند، اما من این انتقادات را قبول ندارم. درست نیست که یک روز با واکنش خوب یک دروازه بان به او لقب‌های اغراق آمیز بدهند و روز دیگر به خاطر اشتباهش از او بی رحمانه انتقاد کنند.

کارلوس کی روش در روز‌های اخیر از برنامه ریزی نامناسب کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرد، نظرتان درباره صحبت‌های او چیست؟

  • مطمئنا حق با کی روش است، یادم است که زمانی که در سپاهان حضور داشتم هم برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه‌ای بود که تنها به سود تیم‌های شرق آسیا تمام می‌شد. زمان آغاز فصل کشور‌های ژاپن، چین و کره جنوبی با کشور‌های غرب آسیا متفاوت است و AFC تنها براساس زمان بندی آغاز و پایان لیگ‌های کشور‌های شرق آسیا برای لیگ قهرمانان برنامه ریزی کرده است، اتفاقی که در هیچ جای دنیا نمی‌افتد و همان طور که می‌دانید داریوش شجاعیان، امید ابراهیمی و کمال کامیابی نیا سه بازیکنی که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند به دلیل این برنامه ریزی غلط با مصدومیت جدی مواجه شدند.

عقیلی: برنامه ریزی غلط AFC به تیم ملی ایران ضربه زد/جهانبخش نباید در هلند بماند

نظرتان درباره آقای گلی علیرضا جهانبخش در لیگ هلند چیست؟

  • کسب این عنوان را به به جهانبخش و خانواده اش تبریک می‌گویم و امیدوارم او با پرهیز از حاشیه‌ها به روند خوب خود ادامه دهد و در تیم ملی نیز موفق ظاهر شود. به نظر من لیگ هلند دیگر جای جهانبخش نیست و او باید فصل بعد به یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی مثل انگلیس، ایتالیا و یا اسپانیا برود تا در آنجا توانایی هایش را بهتر به نمایش بگذارد.

برنامه تان برای فصل بعد چیست؟

  • این روز‌ها در کلاس مربیگری درجه A. آسیا که در مشهد برگزار می‌شود شرکت می‌کنم. البته بازیکنان سابق تیم ملی مثل جواد نکونام، رضا عنایتی، کیانوش رحمتی و نیما نکیسا نیز در این کلاس حضور دارند. اگر شرایط فراهم باشد فصل آینده به عنوان مربی فعالیتم را در یک تیم خوب آغاز می‌کنم.

انتهای پیام/

اظهارات عقیلی درباره برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار