امام جمعه زاهدان گفت: رئیس جمهور آمریکا باید تاوان گستاخی خود را پس بدهد و دولت ایران باید در مقابل تصمیمات بی اساس «ترامپ»، با قدرت ایستادگی کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: این روز‌ها مصادف است با ایام پایانی ماه شعبان که بسیار روز‌های با سعادت و با برکتی است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه همه باید در مسجد خادم باشند، افزود: در این روز‌ها باید مساجد را غبارروبی کرد تا برای ماه پر فیض و برکت رمضان آماده شویم، زیرا مساجد در بین مسلمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر نقش مهم مساجد در دین مبین اسلام ادامه داد: در واقع مساجد یک مکتب، آرمان و رسالت جهانی بر عهده دارند و صرفا یک محل برای عبادت نیستند بلکه باید مسلمانان روح و نفس خود را در مساجد پاک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آن‌ها با اینگونه اعمال می‌خواهند تا برجام را برهم بزنند و کشور ما را منزوی کنند، اما شما مطمئن باشید که در این ماجرا در نهایت خود آمریکایی‌ها منزوی می‌شوند.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: این اقدامات یک بار دیگر بدعهدی و بی منطق بودن رئیس جمهور و دولت آمریکا را به تمام جهانیان نشان داد از همین رئیس جمهور آمریکا باید تاوان گستاخی خود را پس بدهد و دولت ایران باید در مقابل تصمیمات بی اساس ترامپ، با قدرت ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: قطعا این عهدشکنی برای دولت آمریکا پیامد‌های منفی زیادی دارد، زیرا آمریکا با این اقدام در واقع شورای امنیت را نادیده گرفت و با بی حرمتی به اتحادیه اروپا از برجام خارج شد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا با این اقدام درحقیقت چهره بی روتوش و هویت واقعی شیطان بزرگ را به جهانیان نشان داد از همین رو امروز وحدت جامعه اسلامی بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی افزود: این تصمیم سبب بی اعتمادی بیش از پیش دولت و مردم ایران نسبت به دولت آمریکا شد و اگر قبلا تعداد اندکی امید به این مذاکرات داشتند حالا دیگر هیچ کس به آمریکا اعتماد ندارد و آن‌ها با این حرکت در واقع ابرو و اعتمادشان را در ایران و جهان از دست دادند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز هیچ ترس و واهمه‌ای در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملت قهرمان ایران در رابطه با خروج از برجام و تهدیدات وجود ندارد و با عنایت الهی این مرحله نیز همانند مراحل گذشته با موفقیت و سربلندی به پایان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: امروز طبق فرمایشات گرانقدر رهبر معظم انقلاب باید به منابع عظیم داخلی اتکا کرد و در کنار آن روابط ایران را با کشور‌های دنیا خصوصا کشور‌های منطقه گسترش داد.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر اینکه ملت ایران در این مرحله از تاریخ هم با پشتکار، تلاش و استقامت سربلند می‌شوند، تصریح کرد: قطعا ملت بزرگ ایران در قبال تصمیمات بی خردانه رئیس جمهور آمریکا و متحدانش در موضوع برجام همچون همیشه هوشیار است و هرگز زیر بار باج خواهی‌های آن‌ها نمی‌رود.

انتهای پیام/ع

راهپیمایی ضد استکباری مردم سیستان و بلوچستان در پی عهدشکنی دولت آمریکا و خروج این کشور از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار