معاون دوم رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که قوانین، تضمین کننده زندگی اجتماعی مردم هستند و حکومت‎ها باید این قوانین را نظر به خواست و هماهنگی شهروندان کشور و نخبگان به وجود بیاورند.

سرور دانش: دولت ها باید قوانین را بنابر خواست شهروندان ایجاد کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سروردانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که قوانین، تضمین کننده زندگی اجتماعی مردم هستند و حکومت‎ها باید این قوانین را نظر به خواست و هماهنگی شهروندان کشور و نخبگان به وجود بیاورند.

وی در مراسم بزرگداشت از هفتۀ جهانی «مشارکت دولت داری باز» افزود: ارزش‌های دولت داری باز، وجود شفافیت در کارها و کتمان نکردن واقعیت ها هستند؛ هر فردی، پیروی هر اندیشه ای باشد، چپ، راست یا میانه، باید بتواند آزادانه اندیشه خود را بیان کند و از بیان آن چه که تصور می کند و یا می اندیشد، در هراس نباشد.

سازمان جهانی مشارکت برای حکومت‌ داری باز، عملاً در سال ۲۰۱۱با هدف فراهم‌سازی بستر جهانی در راستای ارتقای اصلاحات و شفافیت در حکومت‌ داری  ایجاد شده است.

افزایش مشارکت مردمی، مبارزه با فساد و به‌کارگیری فن‌آوری‌های جدید برای ایجاد حکومت‌های اثرگذار و پاسخگوتر از اهداف اساسی این سازمان است.

افغانستان، در سال ۱۳۹۵عضویت سازمان مشارکت برای حکومتداری باز را بدست آورده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.