امام خمینی (ره) ۳۷ سال پیش خطر دوستی با ابرقدرت‌ها را به ملت ایران خاطرنشان کرده بودند.

خطر دوستی با دشمن در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بهمن ماه سال 1357 و همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره)، اهداف این انقلاب به صراحت مشخص و در مسیر آن هدف والا، قانون‌گذاری‌‌ها و مسیرهای پیشرفت تعیین شد.

امام خمینی (ره) بارها یکی از اهداف مهم و بسیار پررنگ انقلاب اسلامی ایران را مبارزه با استکبار جهانی ذکر و بارها به این موضوع اشاره کردند که کشورهای ابرقدرت سلطه‌گر هیچ وقت کاری در جهت خلاف منافع خود انجام نمی‌دهند، لیکن عده‌ای بر دوستی و برقراری رابطه با این ابرقدرت‌ها اصرار ورزیدند.

اگرچه ملت ایران در نتیجه این خوشبینی به دشمن جز بدعهدی چیزی مشاهده نکردند، اما این موضوع مقدمه‌ای خواهد شد تا کشور از این پس بداند در مسیر پیشرفت اهدافش نباید از بیگانه کمک بجوید.

در ادامه سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) درباره خطر دوستی با دشمن که در جلسه 7 دی ماه سال 1360 ایراد کرده‌اند را مشاهده می‌کنید:

" ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. این‌ها برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند؛ و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند.»

خطر تربیت‌یافتگان شرق و غرب در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

سخن امام خمینی (ره) درباره تربیت‌یافتگان شرق و غرب +تصویرنوشته

برچسب ها: امام خمینی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.