مدیر مرکز اسناد و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از جمع آوری اسناد دفاع مقدس در استان خبر داد.

جمع آوری اسناد دفاع مقدس در استان فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اصغر جهانی مدیر مرکز اسناد و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در شیراز به فرایند جمع‌آوری و تدوین اسناد دفاع مقدس استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۰ هزار برگ سند جمع آوری شده و اسکن اسناد در بنیاد حفظ آثار نگهداری می‌شود.

وی افزود: تهیه این اسناد منجر به بانک جامع اطلاعاتی دفاع مقدس استان می‌شود و قابلیت استفاده در طرح‌های پژوهشی، تحقیقات و پایان‌نامه‌های با موضوع دفاع مقدس و موزه دفاع مقدس را دارد.

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات بنیاد حفظ آثار استان فارس تصریح کرد: نامه‌های زمان جنگ تحمیلی، دستورات و برگه‌های ماموریتی که توسط فرماندهان صادر شده، خاطرات و دست‌نوشته‌های رزمندگان و شهدا و نامه‌های مختلفی که توسط ادارات صادر شده، از جمله این اسناد است.

وی بیان کرد: بخشی از اسناد جمع آوری شده جنبه بین‌المللی نیز دارند، که از آن جمله می‌توان به نامه‌های ارسال شده صلیب سرخ به خانواده اسرا اشاره کرد.

جهانی با بیان اینکه طی فراخوانی از خانواده شهدا، رزمندگان و آزادگان درخواست شد که اسناد خود را در اختیار بنیاد قرار دهند، اضافه کرد: بخشی از این‌ها به خواست خانواده‌ها در مرکز اسناد بنیاد نگهداری می‌شود و بخشی نیز بعد از گرفتن اسکن به خانواده‌ها بازگردانده شده است.

انتهای پیام/ن

اسناد دفاع مقدس در فارس گردآوری می شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار