سید پرویز فتاح گفت: در راستای ایجاد اشتغال که از رویکرد‌های کمیته امداد است، ۶ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در بودجه سال 97 میزان مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافته است و این یکی از مؤثرترین اقدامات این نهاد مردمی برای کاهش فقر در جامعه به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: در راستای ایجاد اشتغال که  را از  رویکرد های کمیته امداد امام خمینی است ، 6 درصد از جمعیت ایران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است.این آمار در استان سمنان 3 درصد و در شهرستان گرمسار کمتر از این مقدار است.

فتاح با بیان اینکه  برای استقلال مالی مددجویان استان سمنان تا دو سال آینده باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم خاطرنشان کرد: ترویج روحیه کارآفرینی و خودباوری از مهم‌ترین ابزاری است که در تحقق این هدف نقش محوری دارد.یکی دیگر از برنامه‌های مطلوب کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی در کشور پیگیری برای تخصیص تسهیلات و اعتبارات سهمیه این نهاد در 1.5 میلیارد از صندوق توسعه ملی برای رفع محرومیت در شهرها و روستاهای کم‌جمعیت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور تصریح کرد:با اینکه معوقات بازپرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد به بانک‌ها کمتر از یک درصد است ، این مسئله نشان‌دهنده خوش‌حسابی مددجویان کمیته امداد است و این در حالی است که بسیاری از افراد با دریافت تسهیلات چند صدمیلیونی دارای معوقات بانکی بالایی هستند.

انتهای پیام / گ

جزئیات سخنان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در استان سمنان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.