مشاور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد امام خمینی کشور در قالب تفاهم نامه ای بصورت رایگان و یا تخفیف 30 درصدی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید حاجی عبدالوهاب مشاور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور در سمنان در جمع خبرنگاران گفت: آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد امام خمینی کشور در قالب تفاهم نامه ای بصورت رایگان و یا تخفیف 30 درصدی انجام می شود.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از کمک هزینه های آموزش مددجویان در این آموزشگاه ها در قالب تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای از طریق کمیته امداد پرداخت می شود، هم سبب تداوم فعالیت آموزشگاه ها و هم باعث ارتقاء مهارت و توانمندی مددجویان شده است.

مشاور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور تصریح کرد: طرح تامین نیروی پرستار در خانه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان نظام پرستاری کشور نیز یکی دیگر از طرح های موفقیت آمیز بوده است.

حمید حاجی عبدالوهاب گفت: طبق تفاهم نامه این دو نهاد، مددجویان واجد شرایط جویای کار با معرفی به نظام پرستاری در دوره های کوتاه مدت آموزش می بیند و علاوه بر تامین نیروی مورد نیاز برخی مراکز درمانی خیریه و خصوصی، بعنوان پرستار منزل مشغول بکار می شوند.

وی اظهار داشت: نگهداری و پرستاری روزانه و یا شبانه روزی از سالمندان و بیماران بستری در منزل، یکی از بخش های مغفول مانده در اشتغالزایی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار بود که با اجرای این طرح علاوه بر ساماندهی و نظارت های بیشتر درآمد زایی مطلوبی نیز برای متقاضیان صورت گرفت.

حاجی عبدالوهاب با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی کشور از امسال فرآیند پرداخت دستمزد به ناظران و مشاوران کسب و کار مددجویان را نیز تغییر داده و بصورت کارمزدی انجام می دهد، افزود: بیش از یک هزار ناظر در مرحله اول در قالب این طرح ساماندهی می شوند و با شرکت در کلاس های ویژه سازمان فنی و حرفه ای در صورتی که طرح اشتغالزایی مددجویی زیر نظر آنان به تولید قابل فروش و رقابت در بازار تبدیل شد، کارمزد دریافت می کنند.

انتهای پیام / ق

صحبت های مشاور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور  در سمنان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.