سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت:باید تلاش کنیم در قالب برنامه‌های درون زا و بانگاه بیرون نگر، با دانش فنی درونی خود و ظرفیت‌های محلی با پیوست برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ دینی و محلی برنامه‌های خلاقانه و مبتکرانه برای توسعه اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری در شورای اداری شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه باید راهی نو برای فضای کسب و کار و درآمد ایجاد کنیم، گفت: در حوزه باید با فکر و برنامه ریزی به دنبال کارآفرینی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تلاش کرد که خدمات بهتری به مردم ارائه شده و جریان مدیریت اجرایی استان فعال‌تر شود، ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که زندگی، مدیریت و کار ما در سایه حکومتی است که برگرفته از آرای مردم و مشارکت جدی آن‌ها است و مردم همواره با اعتقاد، ایمان، توکل، هوشمندی و دقت در برابر همه تهاجمات ایستاده اند.

وی ادامه داد: امروز هیچ کشوری ادعا نمی‌کند که می‌تواند به مرز‌های کشور جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند و همه قدرت‌های بزرگ دنیا افسرده و ناتوان هستند و احساس عجز و ناتوانی می‌کنند و این قدرت دفاعی کشور بی نظیر است.

ملانوری افزود: مردم، چون به نظام، ارزش‌ها و انقلاب اعتقاد دارند، پشت آن می‌ایستند و از آن پشتیبانی می‌کنند و مدیران باید کاری کنیم که بتوانیم این کار‌ها را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: حضور مدیران در عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب باید در قالب تدبیر، برنامه ریزی، فکر و اندیشه بوده و بسیار آینده نگرانه باشد.

وی با اشاره به ایده‌های نو وخلاقانه استاندار کرمان در مدیریت اجرایی استان، گفت: استاندار کرمان با تدبیر و بر اساس نگاه بلند خود برنامه‌های بزرگی برای توسعه استان دارند و در صدد حذف بروکراسی‌های اداری، حذف دیوان سالاری، دریافت اختیارات بیشتر برای حل مشکلات مردم و تحقق اقتصاد پویا و توسعه پایدار هستند.

وی تاکید کرد: مردم در حوزه‌های اقتصاد، اجتماعی، توسعه و عمران شهری و روستایی همواره باید موارد نو و جدیدرا ببینند و از این رهگذر با انگیزه مضاعف وارد عرصه توسعه کشور شود.

ملانوری با بیان اینکه تمامی کار‌هایی که در جامعه انجام می‌شود، محصول کار جمعی یک جامعه است، گفت: همه موفقیت‌ها و نیز همه آسیب‌ها حاصل کار همه بخش‌های اجتماعی است و باید با برنامه‌های مدبرانه و هوشمندانه نقاط قوت را تقویت و آسیب‌ها را برطرف کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند نشان می‌دهد ایشان با هوش و ذکاوت خود و بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه می‌رسند که اگر در این حوزه کار شود، مشکلات در جامعه برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه نهایی و برای تحقق شعار سال و سیاست‌های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی چاره‌ای جز با هم بودن نداریم و ستاد اقتصاد مقاومتی در قالب مثلث توسعه اقتصادی در صد ایجاد این همگرایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: برای حمایت از کالای ایرانی در ابتدا باید به دنبال تولید کالا‌های باکیفیت بوده و در ادامه حمایت کامل از تولیدات محقق شود.

ملانوری گفت: شعار ولایت و توسعه در راستای ایجاد همگرایی در مدیریت استان کرمان مورد توجه قرار گرفته است و توجه به منابع، ثروت‌ها و امکانات موجود این مسیر را تسهیل می‌کند.

وی شهربابک را شهری گردشگری دانست و عنوان کرد: در این شهرستان ظرفیت‌های گردشگری بی نظیری وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است.

وی بر توسعه ورزش‌های بومی و محلی نیز تاکید کرد و گفت: آگاهی در حوزه گردشگری به توسعه این صنعت کمک شایانی می‌کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: برای رسیدن به اهداف بلند نظام و حفظ کرامت مردم باید از ظرفیت‌های موجود مانند انرژی خورشیدی، ظرفیت‌های گردشگری و .. استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید امید، انگیزه و اعتماد در سرمایه گذاران ایجاد شود تا این افراد به مناطق خود برگشته و زمینه توسعه مناطق را فراهم کنند.

ملانوری گفت: مدیران باید جدی‌ترین تحولات حوزه کاری خود و تجربیات کشور‌های مختلف را بدانند تا بتواند هر چه بهتر از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، زیرا کشور‌های بزرگ نیز بر همین اساس به رتبه‌های برتر دست یافته اند.

انتهای پیام/ی

توسعه اقتصادی باید با نگاه درون زا و با دانش فنی درونی محقق شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار