معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی وعشایری استان سیستان وبلوچستان تخصیص یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضوی معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در کارگروه تخصصی اشتغال استان با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات از طرق بانک‌های عامل به متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزا با کارمزد ۴ درصد برای روستا‌های مرزی و ۶ درصد برای روستا‌های غیرمرزی و مناطق عشایری داده میشود.

رضوی افزود: لازم است تا برای سرعت بخشیدن به روند جذب کامل این اعتبارات اطلاع رسانی کافی و به موقع انجام شود.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بانک‌های عامل هم لازمست تا با اعزام کارشناس نسبت به ارزش گذاری زمین وامکانات روستاییان اقدام کنند تا تضمین لازم برای واگذاری تسهیلات وسهم آورده متقاضیان با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

وی همچنین در بازدید از واحد فرآوری کانسنگ مس میرجاوه گفت: برای تشکیل شرکت‌های تعاونی در روستا‌های مرزی، وام بدون کارمزد اختصاص داده می‌شود.

رضوی افزود :سهم سیستان و بلوچستان برای اختصاص این تسهیلات، ۱۸ میلیارد تومان است.

نیکبخت مجری طرح واحد فرآوری کانسنگ مس میرجاوه در این بازدید گفت: در این واحد ۱۵۰ تن کانسنگ مس در روز، فرآوری و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار