معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اعطای تسهیلات کم بهره به بخش گردشگری در حوزه روستایی و شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آریا نارویی  معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه اشتغال پایدار در استان سیستان و بلوچستان، با حمایت از ایجاد طرح‌ها اشتغال زا به ویژه پروژه‌های صنعت گردشگری، ۴ محل برای پرداخت تسهیلات به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اختصاص یافته که کلیه طرح‌های روستایی و شهری اعم از هتل ها، مهمان پذیرها، واحد‌های بومگردی، مجموعه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نارویی افزود: نرخ سود تسهیلات روستایی بین ۴ تا ۶ درصد است که طرح پس از معرفی به کارگروه اشتغال استان و تصویب به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین با پرداخت تسهیلات از طریق آیین نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه می‌توانیم در جهت تکمیل پروژه‌های محدوده شهری با بخش خصوصی نیز همکاری داشته باشیم.

وی گفت: از آنجایی که قبلا طرح‌های گردشگری جز پروژه‌های قابل طرح در کارگروه رفع موانع تولید استان نبوده به تازگی با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کلیه طرح‌های گردشگری نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از این طرح بهره‌مند خواهند بود.

نارویی خاطرنشان کرد: از متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سطح استان دعوت می‌شود تا برای آگاهی بیشتر از نحوه بهره مندی این تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و یا ادارات شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

پرداخت  تسهیلات  به بخش گردشگری در حوزه روستایی و شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار