مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: آب‌های خلیج‌فارس خون شهدای زیادی را در سینه خود جای‌داده است که این باعث می‌شود ما یک نگاه معنایی و فرازمینی به خلیج‌فارس داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: آب‌های خلیج‌ فارس خون شهدای زیادی را در سینه خود جای‌داده است که این باعث می‌شود ما یک نگاه معنایی و فرازمینی به خلیج‌ فارس داشته باشیم و طبعاً اشعاری که توسط شاعران برای خلیج‌ فارس سروده می‌شود در نزد خدا اجری معنوی خواهد داشت.

وی افزود: خلیج‌ فارس یک مقوله ملی و جزء هویت ماست و ما علاوه بر ارتباط جغرافیایی یک پیوند معنوی نیز با این خلیج ملی داریم.

جوروند عنوان کرد: کنگره سراسری شعر خلیج‌ فارس پس از وقفه ٤ ساله از سر گرفته شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شهرستان هندیجان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های تئاتر، موسیقی، ادبیات و هنرهای تجسمی دارد که امیدوارم بتوانیم این ظرفیت‌ها را بارور کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به فرهنگ اصیل و غنی مردم خوزستان بیان داشت: همه ما باید درراه اعتلای این فرهنگ غنی و شناساندن آن به سایر استان‌های کشور تلاشی چشمگیر داشته باشیم.

انتهای پیام/م

برگزاری کنگره شعر خلیج فارس در هندیجان

برچسب ها: خلیج فارس ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.