یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی به میزبانی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به منظور اجرای ماده ۲۰ آیین نامه تاسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی «یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی» سراسر کشور با تمرکز بر ایجاد تعامل و تبادل نظر بین دانشجویان سراسر کشور با یکدیگر در فضای آکادمیک، به میزبانی دانشگاه کردستان درحال برگزار است.
توانمندسازی و تبادل تجربیات میان انجمن‌های علمی دانشجویی و برگزاری انتخابات نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی در شورای حمایت و نظارت وزارت علوم، ازمهمترین اهداف برگزاری این نشست است.
 توسعه ظرفیت‌های آموزشی در انجمن‌های علمی دانشجویی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل نظر و انتقال تجربیات موفق میان دبیران مجمع دانشگاه‌ها از طریق تشکیل کارگروه‌های مختلف و گرفتن پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات دبیران در نشست‌ها با مسئولین وزارت علوم و نیز ارزشیابی انجمن‌های حاضر از جمله برنامه‌های این نشست است.
مصطفی کرمی رئیس اداره فعالیت‌های فرهنگی در اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در این نشست گفت: برگزاری یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی نشان دهنده‌ی قدمت، اعتبار و هویت این انجمن‌ها در سطح ملی است.
وی افزود: برگزاری این گردهمایی‌ها منجر به انعکاس فعالیت‌ها، تجارب و ایده‌های نو و همچنین اهمیت ویژه انجمن‌های علمی می‌شود.
رئیس اداره فعالیت‌های فرهنگی در اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای نسبت به انجمن‌های علمی می‌شود، گفت: دلایل عقلی و نقلی این مهم در عمل به اثبات رسیده است.
وی نخستین دلیل اهمیت برنامه‌های آموزشی را در بحث آموزش دانست و تصریح کرد: اگر در آموزش برنامه‌های آموزشی نداشته باشیم با کاستی‌های زیادی روبرو خواهیم شد.
کرمی با ذکر اینکه یکی از فعالیت‌های انجام شده در ادامه این رسالت، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی است، ادامه داد: دلیل دوم ایجاد شبکه ‎‌های ارتباطی با هدف بسترسازی فضای گفتگو در بین دانشجویان سراسر کشور است.
وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری سالیانه نشست فرصت مناسبی را در راستای ارتباط‌گیری دانشجویان سراسر کشور با یکدیگر ایجاد می‌کند، گفت: برگزاری نشست‌های آتی با تمرکز بر فعالیت‌هایی است که مرتبط با فعالیت‌های عام و مدیریت انجمن است.
گفتنی است؛ «یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی» سراسر کشور طی روز‌های ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزارمی شود.

انتهای پیام/م

یازدهمین نشست دبیران مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های دولتی درسنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.