امام جمعه مشهد گفت: فرهنگ دفاع مقدس اگر بر افکار و اندیشه و مظاهر زندگی مردم حاکم شود مردم انقلابی می‌مانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در دیداربا رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  افزود: فرهنگی که می‌تواند انقلاب را حفظ کند، فرهنگ دفاع مقدس است از این رو کارگزاران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که خود از یادگاران دفاع مقدس هستند این فرهنگ را برای نسلی که جبهه و خاکریز را ندیده اند توسعه دهند.

وی گفت: ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد، اما نسلی که آن روز‌ها را ندیده است با فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس با همان روحیه ایثار و شهادت رشد کرده است.

امام جمعه مشهد افزود:به گونه‌ای که جوانان مدافع حرم توطئه استکبار را در منطقه نقش بر آب و دشمن را از هر تجاوزی به آب و خاک کشور ناامید کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) فرهنگ و آثار دفاع مقدس را بار دیگر تجدید کرد و  باعث شد استکبار به این نتیجه برسد که گزینه نظامی نمی‌تواند خللی در اراده مردم ایران ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن به دنبال آن است که ارتباط بین دین و سیاست را از بین ببرد و لازمه اجرایی شدن این توطئه، حرمت زدایی از دین و حرکت‌های اجتماعی و دفاعی مردم برای دین است که در این زمینه به صورت عمیق تلاش می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: در هر استان یکی از سرداران غیور در رأس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به میدان بیاید و مانع حرمت زدایی در این عرصه‌ها با نام هنر شود.

وی گفت: ما به دنبال آن بودیم که هنر به خدمت دفاع مقدس درآید، ولی امروز شاهد هستیم دفاع مقدس از دریچه هنر قداست زدایی می‌شود که این توطئه در کتاب‌های دفاع مقدس هم شیوع پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برنامه‌هایی که با موضوع دفاع مقدس تولید می‌شود باید از طریق نهاد فرهنگی و یا مؤسسه تحقیقاتی بررسی و از نشر و پخش آثاری که انحراف از دفاع مقدس و فرهنگ شهادت در آن‌ها وجود دارد، گرفته شود.

آیت الله علم الهدی گفت: بارگاره منور رضوی پارسال پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر بود که چهار میلیون نفر از آن‌ها زائران خارجی بودند، از این رو مرکز ترویج فرهنگ دفاع مقدس خراسان رضوی می‌تواند بخش عمده‌ای از بازدید کنندگان را به خود اختصاص دهد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایفا کند.

در این دیدار سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد ارائه کرد.
 
انتهای پیام// ر.ف
 

دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آیت الله علم الهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.