رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه شیلاتی و معدنی دارد که بهره گیری از این ظرفیت‌ها اقتصاد این استان را متحول خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا رضایی کوچی  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جهت نظارت بر اجرای احکام برنامه ریزی قانون برنامه و بودجه به منظور توسعه متوازن استان‌ها ورود جدی داشته است.

رضایی کوچی ادامه داد: بدین منظور در این کمیسیون با استانداران و نمایندگان مجلس نشست‌های متعددی برگزار شده است.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقدند که توسعه متوازن در تمام کشور باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا استان‌های کمتر توسعه یافته به توسعه متوازن دست پیدا کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه اشتغال دارد که متاسفانه تا کنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

سیستان و بلوچستان در چهار راه حمل و نقل جهانی قرار دارد

رضایی کوچی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در چهار راه حمل و نقل جهانی قرار دارد که توسعه زیرساخت‌های بخش حمل و نقل این استان برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه عبور کالا به کشور‌های آسیایی باید نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: مرز‌های سیستان و بلوچستان یک ظرفیت ویژه برای ایجاد اشتغال در این استان بود که متاسفانه هم اینک مرز‌ها بسته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع اعتبارات و توسعه در کشور متوازن نبوده و کمیسیون عمران مجلس در این رابطه ورود جدی داشته است که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: بسته بودن مرز‌ها تاثیرات منفی بر زندگی مردم سیستان و بلوچستان گذاشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه شیلاتی و معدنی دارد که بهره گیری از این ظرفیت‌ها اقتصاد این استان را متحول خواهد کرد.

رضایی کوچی اظهار داشت: بهره نگرفتن از ظرفیت‌های یاد شده در سیستان و بلوچستان سبب پایین بودن شاخص‌های اقتصادی در این استان پهناور شده است.

وی بیان کرد: در زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان شرایط بسیار سختی در مناطق حاشیه این شهر حاکم است که توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی را در این رابطه می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مردم حاشیه نشین زاهدان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، اما با این وجود هیچ گونه اعتراضی ندارند و به ارائه حداقل‌های زندگی از سوی مسئولان راضی هستند.

وی افزود: حاشیه شهر زاهدان توسط ستاد بازآفرینی شهری که ریاست آن برعهده رئیس جمهوری است باید توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲ سال گذشته تلاش‌های بسیار خوبی در ستاد بازآفرینی شهری در کشور انجام شده است.

رضایی کوچی اظهار داشت: تامین آب آشامیدنی مناطق حاشیه شهر زاهدان حداقل کاری است که از سوی مسئولان باید انجام شود.
وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی از صندوق توسعه ملی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان به طور ویژه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین تکمیل خط دوم انتقال آب با لوله از زابل به زاهدان باید هر چه سریعتر انجام شود تا مردم با مشکلاب بی آبی رو به رو نشوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تصفیه خانه فاضلاب زاهدان که از ۱۰ سال پیش آغاز شده متاسفانه تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست اظهار داشت: بخش خصوصی در بسیاری از استان‌های کشور سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی انجام داده است.

امیر امینی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان فعال نیست ضروری است تا دولت به عنوان محرک بخش خصوصی ابتدا در این استان سرمایه گذاری کند.

وی بیان کرد: طرح‌های بسیار خوبی توسط دولت در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

امینی افزود: به طور مثال راه آهن چابهار - زاهدان با اعتبار اولیه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط سالانه افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان به خط ریلی تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای خط راه آهن چابهار به زاهدان با شرط آورده ۲۵ درصد اعتبار به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار