کتاب ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه در سالن کتابنمای سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

کتاب ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله حسین استاد ولی ویراستار، در آیین رونمایی از کتاب نهج البلاغه؛ ترجمه و شرح واژگان اظهار کرد: نهج البلاغه گزیده‌ای از گزیده‌ کلام امام علی (ع) است و دنیا‌های مختلفی دارد. یکی از دنیا‌های آن فصاحه البلاغه است. در بلاغت یک بحثی به نام ایجاز است و برخی عبارات بدون حذف موجز هستند.

وی افزود: در باب توحید و عدل نیز امیرالمومنین دو مطلب را بسیار کوتاه در اختیار مردم قرار داده است و گفته است؛ توحید آن است که خدا را تصور نکنید و عدل آن است که خدا را به بی حکمتی و بی عدالتی متهم نکنید. بنابراین تقاضا می‌شود که نهج البلاغه را شبی یک صفحه بخوانید.

زهرا قره الاعیان، یکی از مولفان نهج البلاغه نیز بیان کرد: در طول تاریخ اسلامی بسیار به زوایای سخنان امام علی (ع) پرداخته شده با این حال نمی‌توان ادعا کرد که همه زوایای نهج البلاغه شناخته و شناسانده شده است. ما هم تصمیم گرفتیم که گامی را در این جهت برداریم. در مدت فعالیت، کار برای ما حلاوت داشت و خستگی و فشار کار به عشق ما می‌افزود. ما در گردآوری ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه از ۳۰ منبع بهره گرفته ایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود