رعضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: فضاسازی های آمریکا علیه کشورمان به استقامت و پایداری بیشتر کشورمان می‌انجامد.

سیدحسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: ما در 40 سال گذشته تحریم بودیم، جنگ و سازندگی را با تحریم تمام کردیم و ملت ما نشان داده اند که برای استحکام نظام، بود یا نبود آمریکا در برجام اثری ندارد.

وی ادامه داد: برجام یکی از مهمترین موضوعات بین المللی در سالهای اخیر برای تمامی طرف های ذی نفع، روابط و مناسبات بین المللی بود.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: اهمیت این توافق‌نامه به این است که این سند بین جمهوری اسلامی و 5 کشور بزرگ که عمدتا دارای حق وتو هستند، پس از 12 سال کشمکش به امضا رسیده است.

رسولی تصریح کرد: این سند به لحاظ محتوایی در بردارنده حد ممکنی از مطالبات امضا کنندگان آن و به عنوان یک میثاق نامه معتبر بین المللی در آرشیو سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است و خروج یک عضو از آن به معنای بی اعتبار شدن آن نیست.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در جریان برجام، اظهار کرد: ترامپ در حوزه سیاسی اعم از سیاست داخلی  و بین المللی فاقد تجربه کافی و یک بازرگان است، بنابراین تلاش می کند تا اهداف  وعده های انتخاباتی خود را در چارچوب تجاری و بازرگانی حل کند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به فضاسازی های آمریکا علیه کشورمان، بیان کرد: سرانجام این فضاسازی‌ها و تهدیدها علیه ایران به استقامت و پایداری بیشتر کشورمان می‌انجامد و آن طرف قضیه که دولت ترامپ است حداکثر می‌تواند با تکیه بر ایران هراسی، حجم بیشتری از سلاح‌های خود را به کشورهای منطقه بفروشد.

رسولی ادامه داد: فکر می کنم ترامپ درصدد تحمیل احساسات ناسیونالیسم مخرب آمریکا، منافع و مطامع اقتصادی است تا از این راه بتواند حجم انبوهی از بدهی های دولت آمریکا را کم کند.

وی افزود: در ابتدا تصور می شد برجام به عنوان یک توافقنامه بین المللی برای همه طرف ها به یک اندازه منافع داشته باشد به ویژه  با روی کارآمدن ترامپ برای جمهور اسلامی ایران از بُعد برداشتن موانع در روابط اقتصادی و مناسبات بانکی تاثیر آنچنانی نداشته است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: مطمئنم شورای عالی امنیت ملی که از اطلاعات کافی و ظرفیت های مطلوب کارشناسی برخوردار است و از محیط و جغرافیای بین الملل و منافع کشور تعریف درستی دارد به تناسب منافع ملی تصمیم صحیحی در این زمینه خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار