مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: نسل جوان امروز این تجربه را درک کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

بد عهده ای آمریکا برای همه به وضوح قابل مشاهده استمحمد احمدوند مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: بعد از حدود دوسال نیم پیش قرار داد برجام بین دولت تدبیر و امید با کشورهای 1+5 منعقد شد  و از آن زمان جنبش‌های دانشجویی و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که به آمریکا نباید اعتماد کرد.

وی ادامه داد: در طی دو سال نیم پیش بارها بد عهده ای آمریکا را مشاهده کردیم که اکنون هم آمریکا از این عهد نامه و معاهده  بین المللی خارج شد و همگان به وضوح  مشاهده کردند  که کشور آمریکا قابل اعتماد نیست و نخواهد بود.

برای همه ثابت شده آمریکا قابل اعتماد نیست

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ عنوان کرد: این بدعهدی های آمریکا سبقه تاریخی دارد، در زمان مصدق هم به کشور آمریکا اعتماد کردند و نتیجه اش را به وضوح  دیدند و هر زمان های بعد هم در هرجای دنیا هر کشوری به آمریکا اعتماد کرد در آخر جز پشیمانی سودی ندید و امروز هم نسل جوان این تجربه را مجددا درک کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست، البته ما معتقدیم که اروپا هم به همین همینطور است و به اروپایی ها  هم نمی شود اطمینان کرد.

احمدوند فرمایشات مقام معظم رهبری را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف حتی قبل از توافق هسته‌ای با کشورهای 1+5 در بیانات خود از احتمال نقض عهد طرف مقابل به ویژه آمریکا صحبت کرده اند و در این باره هشدار داده بودند.

وی افزود: اگر قرار است طی مذاکراتی که در  مهلت چند هفته ای رئیس جمهور به وزارت خارجه انجام می شود،  تضمین مناسب و محکمی گرفته نشود، ما به این نتیجه می رسیم که متاسفانه تیم فعلی مذاکره کننده در مسیر نامناسبی قرار دارد و نمی تواند منافع فعلی کشور را برآورده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار