رئیس کنگره شهدای دانشجو گفت: دومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت توجه به شهدای مدافع حرم اردیبهشت ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو با محور شهدای مدافع حرمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر وجدانی نیا، رئیس کنگره شهدای دانشجو، در نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو که‌ در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزارشد با اشاره به اینکه اولین کنگره شهدای دانشجو در سال ۹۳ برگزار شد گفت: امسال دومین کنگره در اردیبهشت ماه و در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

رئیس کنگره شهدای دانشجو با بیان اینکه دانشگاه‌های بسیاری در این کنگره حضور دارند گفت: فعالیت‌های دفاع مقدس در زمره مهمترین فعالیت‌ها هستند و متناسب با آن دانشگاه‌ها از سال ۷۰ شروع به فعالیت در این حوزه کردند.

وی با اشاره به اینکه این کنگره با مشارک تمام سازمان‌های متولی کار خود را انجام می‌دهد اظهار کرد: با مشارکت همه دستگاه‌های کشور مانند دانشگاه‌های دولتی و آزاد، وزارت علوم و وزرات بهداشت این کنگره آغاز به کار کرد و در ۹۳ شاهد برگزاری اولین کنگره دانشجویی بودیم.

برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در سطح ملی

وجدانی نیا در خصوص ویژگی‌های این کنگره گفت: یکی از ویژگی های این کنگره این است که منحصر به یک برنامه نیست و در سطح استانی،ملی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

رئیس کنگره شهدای دانشجو درباره برگزاری این کنگره بیان کرد: بیش از ۵۰۰ دانشگاه در دوره اول کنگره شرکت کرده بودند و پس از پایان دور اول با تصمیم اعضای شورای مرکزی کنگره به ریاست وزیر علوم مقرر شد که دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو دایمی شود و در کنار رئیس کنگره سایر دستگاه هاهم کمک می‌کنند تا این کنگره به بهترین شکل انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دوره دوم کنگره با محور شهدای دانشجو مدافع حرم برگزار می‌شود و‌ هدف معرفی زندگی این شهدا و سیره زندگی دانشجویان جوان شهید است.

وزیر علوم رئیس کنگره شهدای دانشجو است

وجدانی نیا با بیان اینکه کنگره در سه سطح برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره در سه سطح ملی، استانی و دانشگاهی برگزار می‌شود در فضای ملی رئیس کنگره وزیر علوم، دبیر کنگره رئیس بسیج دانشجویی است و تمامی تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در این کنگره حضور داشته باشند.

رئیس کنگره شهدای دانشجو درباره فعالیت‌ها جانبی این کنگره اظهار کرد: ۷۹۶ یادواره دانشگاهی ۲۲ یادواره استانی ساخت ۱۹ مستند تلوزیونی، ۹۵ نرم افزار، ۳۸ فیلم کوتاه، ۱۴۵ مسابقه ورزشی ۴۱۵ شب خاطره از جمله فعالیت‌هایی بوده که در کنار کنگره انجام گرفته است همچنین با حضور رئیس دانشگاه و مسئولان تشکل‌ها به ۱۳۷۱ خانواده شهید دانشجو سرکشی شده است.

تبیین چرایی دفاع از مرز‌ها در خارج از کشور در کنگره شهدای دانشجو

وی در خصوص هدف برگزاری این کنگره اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم برنامه‌هایی مانند این کنگره ارائه الگو‌های مناسب و تبیین چرایی دفاع در خارج از مرز‌ها و چرایی به وجود آمدن اسلام قلابی مانند داعش است.

پروژه بانک اطلاعات دانشجو در حال تکمیل است

رئیس کنگره شهدای دانشجو با اشاره به تعداد شهدای دانشجو گفت: تا قبل از برگزاری کنگره نمی‌دانستیم که چه تعداد دانشجوی شهید داریم اما با پیگیری و فعالیت‌هایی که داشتیم موفق به ایجاد بانک اطلاعات شهدای دانشجو شدیم و تا به امروز توانستیم بیش از ۴۰۰۰ هزار شهید دفاع مقدس را شناسایی کنیم و البته این بانک درحال تکمیل است این شهیدان تا مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس هستند .

وی ادامه داد : ملاک‌قرار گرفتن شهیدان در این بانک اطلاعات دانشجو بودن آنها است یعنی فردی که در دانشگاه ثبت نام کرده اما فارغ التحصبل نشده باشد.

وجدانی نیا با اشاره به استانهایی که تعداد شهید بیشتری داشته اند گفت : تهران ،خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد شهیدان دانشجو را دارند.

رئیس کنگره شهدای دانشجو درخصوص زمان و محل برگزاری این کنگره گفت : این کنگره با حضور خانواده های منتخب شهدای دانشجو، مسئولان کشوری لشگری و محلی و‌ دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود  همچنین وزیر علوم و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

تجلیل از خانواده ۲۲ شهید مدافع حرم

وی ادامه داد : از دیگر برنامه های این مراسم تجلیل از ۲۲ خانواده شهید مدافع حرم ، رونمایی از ۸ کتاب و تجلیل از شهدای دانشجوی جبهه مقاومت است همچنین از در حاشیه این مراسم از دو شهید یمنی هم تجلیل می‌شود.

وجدانی نیا یادآور شد : این اتفاق بررگ در دانشگاه ها نمی‌افتاد جز با نگاه همدلی همه مسولان و رساندن پیام درست امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است و‌ امید است به کمک این برنامه کشور ما بیش از پیش به همدلی برسد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار