عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره تمامی کارکنان نیرو‌های شرکتی این نهاد مشابه کارکنان رسمی زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیات مدیره شرکت راه آهن در شورای اداری راه‌آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره تمامی کارکنان نیرو‌های شرکتی این نهاد مشابه کارکنان رسمی زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت و تامین سهم کارفرمایی این بیمه بر عهده راه آهن است.

رسولی اظهار داشت: با حمل بیش از ۴۰ میلیون تن بار در سال ۹۵ و حمل حدود ۴۷ میلیون تن بار در سال ۹۶ طی ۲ سال متوالی در تاریخ راه آهن جمهوری اسلامی ایران رکورد حمل بار در شبکه ریلی شکسته شد.

وی با بیان اینکه تحقق رشد حمل بار در سال‌های اخیر و رشد جابجایی مسافر در ایام پیک نوروز امسال نسبت به سال گذشته با وجود خارج کردن تعدادی واگن با عمر بالا و ناایمن از شبکه ریلی، نویدبخش دست یافتنی بودن برنامه‌های اعلام شده راه آهن در افزایش حمل بار و مسافر است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن به عنوان یک بنگاه اقتصادی با وجود لزوم توجه به کسب درآمد بیشتر و اقتصادی اداره کردن این شرکت خود را در قبال توسعه کشور و کمک به اقتصاد ملی مسئول می‌داند.

وی ادامه داد: بدیهی است این رویکرد؛ راه آهن را با مشکلاتی مواجه می‌کند که در صورت تحقق ظرفیت‌های قانونی مربوطه و اقدام مسئولانه دستگاه‌های اجرایی که قانون گذار برای آن‌ها تکالیفی در جهت کمک به توسعه راه‌آهن قرار داده موفقیت‌های بزرگی در عرصه اقتصاد ملی و توسعه کشور از ناحیه افزایش سهم حمل و نقل ریلی بار و مسافر خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به اینکه مدیریت ارشد راه‌آهن به ویژه مدیرعامل شرکت درک عمیقی از ارزش سرمایه انسانی شاغل در صنعت حمل و نقل ریلی اعم از کارکنان رسمی، شرکتی، شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حد امکانات موجود سعی در بهبود وضعیت معیشت کارکنان و ارتقا شان و منزلت آن‌ها دارد.

رسولی اظهار داشت: مدیرعامل راه آهن به منابع انسانی شرکت به ویژه کارگران زحمتکش راه آهن توجه ویژه و خاص دارند.

سعید رسولی در نشست شورای اداری راه آهن جنوب شرق کشور از مدیرکل این منطقه خواست برای ارج نهادن به مقام رفیع شهید به ویژه شهدای راه آهن، یادمانی برای بزرگداشت نام شهید در محل این اداره کل نصب کند.

در پایان این نشست رسولی راهبرد‌ها و سیاست‌های راه‌آهن در ارتباط با بودجه سال ۹۷ را برای حاضرین تشریح کرد.

انتهای پیام/ع

افزایش جابجایی مسافران از طریق حمل ونقل ریلی

برچسب ها: حمل ونقل ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.