سرپرست فرمانداری چابهار گفت: کشور‌های آسیای میانه می‌توانند از طریق چابهار کالا‌های خود را به سایر نقاط جهان صادر و یا وارد کنند.

غلامرضا مجیدی سرپرست فرمانداری چابهار  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:بندر چابهار با موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد مسیری امن و کم هزینه برای ترانزیت کالا به کشور‌های آسیانه میانه است.

مجیدی ادامه داد: شهرستان چابهار از طریق دریای عمان به آب‌های اقیانوس هند راه دارد و این بهترین موقعیت برای جابجایی کالا و مسافر است.

وی افزود: کشور‌های آسیای میانه می‌توانند از طریق چابهار کالا‌های خود را به سایر نقاط جهان صادر و یا وارد کنند.

وی با بیان اینکه چابهار بهترین موقعیت برای ورود و خروج کالا‌های کشور محصور در خشکی افغانستان را دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان برای جابجایی کالا به دلیل متصل بودن به آب‌های اقیانوسی هیچ ناامنی وخطری آن را تهدید نمی‌کند.

وی بیان کرد: راه اندازی خطوط مستقیم کشتیرانی به کشور‌های همجوار علاوه بر ایجاد هزاران اشتغال سبب رونق ترانزیت کالا نیز می‌شود.

مجیدی اظهار داشت: چابهار یکی از بهترین مناطق برای توسعه استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و با موقعیتی که دارد برای ایران و کشور‌های همجوار حائز اهمیت فراوانی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: یکی از راه‌های توسعه روابط با کشور‌های همجوار راه اندازی خطوط مسافری است که در صورت ایجاد خط مسافری چابهار- کراچی و گوادر، چابهار به عمان و دیگر مناطق هم مرز آبی به توسعه گردشگری منطقه کمک شایانی می‌کند.

مجیدی بیان کرد: در نظر گرفتن تخفیف‌ها در زمینه عوارض و خدمات دریایی به افزایش ترانزیت، صادرات و واردات کالا منجر می‌شود.

وی بر تسریع در تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان - زابل - سرخس، دوبانده کرده جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار تاکید کرد.

وی افزود: توسعه سواحل مکران مد نظر رهبر معظم انقلاب و مسئولان بلندپایه کشوری است و چابهار بزودی پس از تکمیل زیرساخت‌ها به یکی از بهترین مناطق برای تجارت و ترانزیت کالا تبدیل خواهد شد.

وی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مرز ریمدان، بنادر صیادی شیلاتی، منطقه آزاد را بهترین فرصت برای رونق اشتغال و تجارت عنوان کرد و افزود: چابهار بهترین موقعیت را در زمینه گردشگری، کشاورزی، ترانزیت کالا و استقرار صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، فولاد و خودروسازی دارد.

انتهای پیام/ع

بندر چابهار مسیری امن برای ترانزیت کالاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار