نماینده شاهین شهر گفت: 4 سال برای برجام وقت گذاشتیم و در حال حاضر بدعهدی‌های آمریکا را نظاره‌گر هستیم، چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم؟

چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 141 آیین نامه داخلی گفت: پالرمو یکی از لوایح سه قلو است در حالی که بر اساس ماده 141 در دستور کار مجلس قرار گرفته یعنی زمان شکل‌گیری مجلس و در واقع دو سال از شکل‌گیری مجلس می‌گذرد.

وی افزود: بر اساس ماده 200 اگر طرحی در حال رسیدگی باشد نمی‌توان وارد آن شد و همچنین نامه رئیس جمهور نیز بر آن قید نشده و نامه متعلق به سال 1342 است؛ از سویی بر اساس ماده 200 هم زمانی که طرحی در قالب رسیدگی است نمی‌توان مجددا آن را وارد شور کرد و طرح جدیدی ارائه داد بنابراین اصل دارای ایراد است.

نماینده شاهین شهر تاکید کرد: 4 سال برای برجام وقت گذاشتیم و در حال حاضر بدعهدی‌های آمریکا را نظاره‌گر هستیم، چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم؟

حاجی دلیگانی تصریح کرد: در گذشته برجام بود در حال حاضر گروه اقدام مالی، بنابراین لوایح سه‌قلو نباید تصویب شوند. این لوایح استعماری است و کشور را گرفتار خواهند کرد، چرا باید در مورد بررسی و تصویب آن تعجیل کرد؛ تقاضا داریم از دستور کار خارج شده و به صورت کارشناسانه بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست بخش پایانی جلسه امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ماده 141 مربوط به سوابق لایحه است و در ماده 200 بحث ارجاع از شورای نگهبان است که به دلیل ارجاع در دستور کار قرار گرفته البته حرف شما قابل تأمل است و آن را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر این نماینده غیور
آخرین اخبار