رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان گفت: اصفهان 2 قرن سابقه مهد دعا بوده است و مرحوم مظاهری نمونه‌ای بود که بیش از 50 سال در اصفهان دعای ابوحمزه را برگزار کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی مفسران و اساتید قرآن کریم و نهج‌البلاغه در حسینیه دیانی اظهار کرد: قبل از انقلاب تفسیرهای سیاری را بزرگان اصفهان برگزار می‌کردند و طبیعی است که بعد از انقلاب اصفهان آمادگی بیشتری در معارف قرآن و اهل‌بیت داشته است.

به گفته وی طبق آمار تخمینی حدود 100 مسجد در اصفهان موفق به برگزاری تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان بوده و در برخی شهرستان‌ها نیز حدود 100 مسجد در همین راستا قدم برداشته‌است.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان با بیان این نکته که خطبه 198 نهج‌البلاغه 42 ویژگی برای قرآن ذکر کرده است، گفت: دفتر نشر نهج‌البلاغه نیز در سال‌های اخیر شکل گرفت که کسانی که در امر تفسیر قرآن فعالیت دارند در امر نهج‌البلاغه نیز فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد یکی از خدمات حوزه علمیه اصفهان را تلاش برای معارف قرآن کریم  دانست و خاطر نشان کرد:  اگر برنامه‌ریزی شود و در زمان‌های تعطیل اردوهایی برای تربیت مفسر برگزار شود موجب می‌شود حوزه علمیه اصفهان بتواند در امر تفسیر و موارد دیگر نیز موفق باشد.

 

انتهای پیام/م

 

گردهمایی مفسران و اساتید قرآن کریم و نهج‌البلاغه

برچسب ها: قرآن ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.