مفسر قرآن کریم گفت: امروز باید در حد چند دقیقه کوتاه برای مردم تفسیر بگوییم تا مزه قرآن را بچشند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی مفسران و اساتید قرآن کریم و نهج‌البلاغه در حسینیه دیانی اصفهان اظهار کرد: کتاب‌های معارف دانشگاه جاذبه ندارد و برای هر رشته‌ای باید آیات مرتبط با آن رشته مطرح شود.

وی افزود: 130 تفسیر نوشتم، در تفسیر نمونه صدها چیز است که در تفسیر المیزان نیست و بسیاری چیزها در تفسیر نور است که در تفسیر نمونه نیست، چه اشکالی دارد هر کدام چیزهایی برای گفتن دارد.

مفسر قرآن کریم گفت: مرجع تقلید غیر از علم و تقوا باید گاهی هم تشری به کسی بزند، در جریان منا اگر رهبر معظم انقلاب به سعودی‌ها تشر نمی‌زد جنازه شهدای منا را به ما نمی‌دادند.

وی خطاب به مفسران و اساتید قرآن کریم و نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: دیگر مردم مثل قدیم نیستند، صحبت کردن را کش ندهید و کوتاه و جویده شده صحبت‌های خود را مطرح کنید؛ مردم باید وقتی به مسجد می‌روند بگویند حرف تازه یاد گرفتیم.

قرائتی بیان داشت: امروز باید در حد چند دقیقه کوتاه برای مردم تفسیر بگوییم تا مزه قرآن را بچشند، جامعه بی‌نشاط، بی‌امید، مریض، عیاش، ترسو و ... عوامل سقوط جامعه به شمار می رودکه در اواخر دعای ابوحمزه آمده است، در دعاها مطالب بسیاری داریم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.