مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در سال گذشته استان اصفهان موفق به کسب رتبه اول آزمون سراسری قرآن در کشور شد و دلیل آن، وجود بیش از 2 هزار مرکز، خانه و موسسه قرآنی در سطح استان اصفهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌ حبیب‌رضا ارزانی  امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: تمسک به قرآن و اهل‌بیت ما را از گمراهی نجات می‌دهد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی چراغ راه جامعه برای رسیدن به سعادت است.

وی در ادامه افزود: همه نهادهای استانی باید به زیباتر شدن چنین اقداماتی کمک کنند و اصفهان در زمینه قرآن به لطف الهی جایگاه مناسبی دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در سال گذشته استان اصفهان موفق به کسب رتبه نخست آزمون سراسری قرآن در کشور شد و دلیل آن، وجود بیش از 2 هزار مرکز، خانه و موسسه قرآنی در سطح استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تعداد قاریان، حافظان و مفسران قرآن استان اصفهان اطلاعات دقیقی موجود نیست و با راه‌اندازی نرم‌افزاری که در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود، می‌توان به این آمارها نیز دسترسی پیدا کرد.

ارزانی یادآور شد: وجود مرکز رایانه‌ای حوزه علیه اصفهان و تولید نرم‌افزار ویژه قرآنی از جمله اتفاقات مبارک این دوره از نمایشگاه قرآن است.

وی در پایان اظهار داشت: وزارت ارشاد مصوبه‌ای در رابطه با ارائه بن‌کارت خرید برای نمایشگاه‌های قرآنی صادر کرده که خرید محصولات قرآنی را تسهیل می‌کند و به کمک مؤسسات قرآنی خواهد آمد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.