شانزدهمین مرکز مهرخانواده با حضور معاون قضایی مدیرکل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ومسئولان قضایی تربت جام در محل مجتمع شورا‌های حل اختلاف این شهرستان راه اندازی شد .

راه اندازی شانزدهمین مرکز مهر خانواده در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتضوی معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز مهرخانواده در شهرستان‌ها گفت : طبق تبصره ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده مصوب آیین اجرایی ماده ۶۸ می‌بایست مراکز ملاقات اطفال خارج از کلانتری و پاسگاه‌ها صورت گیرد و به لحاظ مسایلی که بچه‌ها از نظر روحی ، روانی و عاطفی دارند محیط نظامی مکان مناسبی نیست ، چون بعضا جرایم خشن و زندانی‌ها تردد دارند به همین منظور این مراکز در شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مراکز علاوه براینکه زمینه ملاقات اطفال را فراهم می‌کند یک زمینه‌ای می‌باشد برای بازگشت مجدد والدین به زندگی مشترک با این فضا‌هایی که کاملا عاطفی تدارک دیده شده است.

مرتضوی ادامه داد : تا کنون در ۱۶ شهرستان مراکز مهر خانواده راه اندازی شده است که کاهش پرونده‌های ورودی خانواده و صلح و سازش و استحکام بنیان خانواده از اهداف اصلی ما است.

معاون قضایی اداره کل دادگستری خراسان رضوی گفت : روسای دادگستری مکلفند با همکاری سایر نهاد‌های مربوطه برای ایجاد این مراکز پیش بینی. لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پرونده‌های انواع طلاق گفت : سعی می‌کنیم پرونده‌های طلاق با نظارت رئیس داگستری به مراکز مشاوره که صلاحیت اخلاقی دارند اول ارسال شود و روز به روز سهم دادگستری را در این نوع پرونده‌ها را کاهش بدهیم تا به وظیفه اصلی خود که رسیدگی به پرونده‌های جرائم خشن و سنگین است بپردازند .

مرتضوی با اشاره به آمار طلاق در خراسان گفت : درسال ۹۴ رتبه اول کشوری را داشتیم با تدابیری که بکار گرفته شد الحمدالله الان رتبه هشتم را داریم و با تلاش همه نهاد‌ها خروجی امسال را هم خواهیم دید.


انتهای پیام// ز. ج




راه اندازی ۱۶ مرکز مهر خانواده در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.