رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ایجاد مرکز جامع سلول‌های بنیادی در تبریز خبر داد.

ایجاد مرکز جامع سلول‌های بنیادی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در همایش سفیران سلامت و پیوند اعضاء در جمع سفیران و دست اندرکاران فعال پیوند اعضاء با اعلام این خبر از تولید پوست طی دو سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به سوختگی‌های شدیدی که در کشور صورت می‌گیرد تولید پوست برای عمل‌های جراحی در درمان سوختگی یک پیشرفت و فناوری عظیمی خواهد بود که به کمک بیماران می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی مرکز پیوند اعضاء در تبریز را جزو مسئولیت چهار ساله اول خود اعلام کرد و گفت: در همین راستا ایجاد مرکز جامع سلول‌های بنیادی نیز با جدیت پیگیری می‌شود و در صدد هستیم به زودی مرکز جامع سلول‌های بنیادی را ایجاد کنیم.

وی افزود: محققان و پژوهشگران طی تحقیقات خود مصمم هستند تا دو سال آینده پوست تولید کرده و عمل پیوند از بافت‌هایی که خودمان تولید کرده‌ایم صورت گیرد و انجام این کار جزو تعهدات دولت دوازدهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه پیش از این در تبریز عمل پیوند کبد انجام نمی‌گرفت و عمل پیوند کبد فقط در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز صورت می‌گرفت خاطرنشان کرد: اکنون به راحتی عمل جراحی پیوند کبد و کلیه در تبریز صورت می‌گیرد و انجام دو عمل پیوند کبد و ۶ عمل پیوند کلیه در عرض دو ماه در تبریز واقعا یک امر باور نکردنی است.

صومی تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی مرکز پیوند همواره جزو یکی از دغدغه‌های مهمی بود که تیم علمی دانشگاه علوم پزشکی آن را دنبال می‌کردیم و خدا را شاکریم که این مرکز ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: با وجود تمام خدماتی که انجام شده است، ولی هنوز همچنان کار‌های زیادی باید انجام دهیم و همه ما باید در این زمینه نقش ایفا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمل پیوند از یک فرد مرگ مغزی شده صورت می‌گیرد، ولی ما تلاش می‌کنیم که عمل پیوند از یک فرد زنده را نیز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام دهیم.

صومی با تشکر از خانواده‌های اهداء کننده عضو که با تصمیم خوب و به موقع خود ایثار می‌کنند خاطرنشان کرد: خانواده‌های اهدا کننده عضو سفیران سلامتی هستند و با این کار خود یاد و خاطر عزیز از دست خود را همیشه زنده و جاوید نگه می‌دارند. 

انتهای پیام/ش

تولید پوست توسط محققان و پژوهشگران

برچسب ها: درمان ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.