عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپا با خروج آمریکا از برجام به خاطر امضایی که پای این قرارداد زده بود و ترامپ هیچ توجهی به آنان نکرد، تحقیر شد.

ضرورت تجدیدنظر در اقدامات داوطلبانه‌ کشورمان در NPT/ خروج ترامپ از برجام اروپا را تحقیر کردمحمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام برای ما اتفاق غیرمترقبه‌ای نبود، اظهار کرد: شب گذشته ما دیدیم که رئیس جمهور آمریکا به صحبت‌هایی که در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش مبنی بر پاره کردن برجام بیان کرده بود، عمل کرد.

وی گفت: جامعه بین الملل و کسانی که معتقد بودند که باید با آمریکا مذاکره کرد تا بلکه گره‌ای از مشکلات کشور باز شود، فهمیدند که آمریکا بدعهد است .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما می‌توانیم به شرایط قبل از برجام بازگردیم، تصریح کرد: ما باید در اقدامات داوطلبانه‌مان در NPT در عین همکاری با آژانس بین المللی انرژی انرژی اتمی تجدیدنظر داشته باشیم و به سمت آن مصالح صلح آمیزی برویم که به علت توافق برجام از آنها چشم پوشی کرده بودیم.

جمالی با بیان اینکه بنده معقدم که اروپا هم نمی تواند بدون حضور آمریکا در برجام بماند، گفت: پیش از خروج رسمی آمریکا از برجام هم اروپایی‌ها نه می‌توانستند تأثیری بر رفتارهای آمریکا بگذارند و نه خودشان سرمایه گذاری می‌کردند.

وی افزود: اروپا با خروج آمریکا از برجام به خاطر امضایی که پای این قرارداد زده بود و ترامپ هیچ توجهی به آنان نکرد، تحقیر شد.

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار شب گذشته ترامپ و خروج رسمی آمریکا از برجام، اصل اعتماد در روابط بین الملل را مخدوش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار