جلال دهقانی فیروز ابادی استاد روابط بین الملل گفت: یکی از ویژگی های شخصیتی ترامپ تناقض رفتاری اوست. اما این بار تعلیق تحریم ها را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛جلال دهقانی فیروز ابادی استاد روابط بین الملل در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به تجربه برجام گفت: بدون داشتن مولفه های قدرت، در مذاکره با قدرت های بزرگ، دستاوردی نخواهیم داشت.

فیروزآبادی با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا افزود: بعد از دو سال مذاکره و به سرانجام رسیدن آن، اکنون ترامپ قصد دارد آن را برهم بزند. چگونه می توان با این کشور در موضوعات دیگر مذاکره کرد.

وی گفت: ویژگی ترامپ غیر قابل پیش بینی بودن اوست. این یک راهبرد برای تامین منافع ملی آمریکاست.

وی با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ گفت: تلاش دولت جدید امریکا این است که از سیاست های گذشته آمریکا و زمان اوباما عقب نشینی کند. و احتمالاً از برجام خارج خواهد شد.

استاد روابط بین الملل با بیان ساز و کار برجام و انتقادات ترامپ به این توافقنامه بین المللی گفت: ترامپ یک ضدیت جدی با این توافق دارد و همواره اعلام کرده که برجام، یک توافق بد است.

دهقانی فیروز آبادی گفت: یکی از ویژگی های شخصیتی ترامپ تناقض رفتاری اوست. اما این بار تعلیق تحریم ها را تمدید نخواهد کرد. شاید فرصت چند ماهه به برخی شرکت ها که با ایران تجارت دارند، بدهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

آینده برجام

برچسب ها: تیتر امشب ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار