مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور از فعالیت ۷۰ شرکت دانش بنیان در کشور در طراحی، ساخت و تولید محصولات پهباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سعیدی مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور گفت: اولین کشور‌هایی در دنیا بودیم که در کلاس پهباد‌های سبک، هواپیما‌های دست پرتاپ و کلاس ربات‌های پرنده قبل از تجاری شدن در دنیا نمونه بومی داشتیم.


وی افزود: پهباد‌های مزرعه هوشمند، پهباد‌های سم پاش و بذرافشان، پهباد‌هایی در حوزه نقشه برداری از معادن و ابنیه نمونه‌هایی از پهباد‌های ساخته شده هستند.


سعیدی ادامه داد: پهباد‌ها در حوزه ثبت اسناد واملاک، حوزه دعاوی حقوقی، پایش منابع طبیعی، جنگل بانی و محیط زیست و نیز امداد و نجات و اعلام حریق کاربرد دارند.


مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور همچنین گفت: ۱۱ هزار ربات پرنده و پهباد غیر نظامی سرشماری شده است که ۳ هزار نفر در ۹۷ دوره شرکت و برای اخذ گواهینامه اقدام کرده اند.


وی ادامه داد: افراد فعال در عکاسی، فیلم برداری و نقشه برداری باید بدانند پهباد‌ها نیاز به شناسنامه مالکیت و گواهینامه دارند و مدارک با ورود به سامانه ملی پهباد به آدرس www.pahpadha.com میتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند.


دومین دوره استانی و ۹۵ مرحله کشوری فناوری پهباد‌ها و اصول ایمنی پرواز و مقررات ایمنی پرواز پهباد‌های غیر نظامی در دانشگاه آزاد علی آباد کتول برگزار شد.


انتهای پیام/فا

دومین دوره استانی فناوری پهباد‌ها  در گلستان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.