نمایندگان ایران، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس امروز در بروکسل دیدار و پیش از اعلام تصمیم ترامپ درباره برجام، با یکدیگر رایزنی کردند.

رایزنی نمایندگان ایران، بروکسل و تروئیکای اروپایی پیش از اعلام تصمیم ترامپ درباره برجام/اتحادیه اروپا بار دیگر بر حمایت از توافق هسته‌ای ایران تأکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جروزالم پست، یک مقام آلمانی اعلام کرد نمایندگان ایران، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس امروز (سه شنبه) در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، دیدار و پیش از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام، با یکدیگر رایزنی کردند. بروکسل و سه کشور اروپایی عضو گروه پنج بعلاوه یک در نشست امروز بورکسل، حمایت خود را از ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کردند.

این مقام آلمانی افزود مقامات ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در هفته های اخیر گفتگوهای فشرده ای را در سطوح مختلف -به ویژه میان وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی- داشته اند.

همچنین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد در گفتگوهایش با ایران بار دیگر بر حمایت خود بروکسل از توافق هسته‌ای تأکید کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی رسمی اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست هلگا اشمید، معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس برگزار شد. ریاست هیأت ایرانی را نیز عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، بر عهده داشت. براساس این گزارش، اتحادیه اروپا، آلمان فرانسه و انگلیس از این فرصت استفاده کردند تا دوباره حمایت خود را از تداوم اجرای کامل و مؤثر برجام از سوی همه طرف ها اعلام کنند.
انتهای پیام/

حمایت اتحادیه اروپا از برجام پیش از اعلام تصمیم ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار